lördag 17 september 2011

Exploderande förkylning!

Fredagen var det kylig att gå upp - och ja inte var förkylningen bättre. Har jag kört för hårt i år eller har jag bara utsatt mig för alldeles för stor smittorisk? Två förkylningar på ett år är inte direkt likt mig. Till skillnad mot när jag var yngre och blev sjuk bara någon sa ordet förkylning. Men det kan ja haft ett samband med att jag faktiskt rökte några år. Nu är det nog mest tempot - och tanden tror jag...

I vilket fall som helst så är det en sån förkylning som inte tar så hårt på orken.

Jag fick undan en del på jobbet så nu är snart flytten klar! Bara att fixa iordning lite till.

Efter jobbet drog jag på ytterligare en shoppingtur till bilen. Olja och batteri införskaffades så nu är det snart vinterrustat.

Sen bestämde vi att åka till Mantorp med Dino eftersom det var rally i hemtrakterna vilket begränsar våra körmöjligheter big way. Men typiskt nog så hade han krökt en baksko och trampat ut den andra så mamma fick börja med att byta skor.

Han fick nån form av intervalljobb med lång jogg mellan för att komma ner ordentligt och successiv ökning då det är styrketräning av ett bakben son behövs på honom. Men det går faktiskt bättre och bättre även om det känns som att han behöver hela vintern minst för att bygga upp sig. Han är inte fullt lika stel i benen som han var när jag började jobba och svansen har släppt massor.

Moas rygg är jag mer bekymrad över då jag inte tycker att effekten blev så där alldeles fantastisk av att spruta henne? Men jag aka resonera med veterinären vid något tillfälle tror jag. Ska man belasta en sån här rygg eller ska man låta den vara i fred? Jag är inte tillräckligt bra i armarna för att kunna tömköra henne heller, så jag känner att jag sitter lite fast om jag inte kan rida lite basic på henne.

Helgen blir intensiv med hästjobb och bil + gräsklipparreparation och förberedelse inför måndagen då allt måste vara klart tills jag kommer hem från jobbet på måndag. Och så det vanliga då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar