tisdag 13 september 2011

Höst...

Jag vaknade übertidigt på söndagen, det känns ju lite onödigt men eftersom jag inte kan somna om så är det ju bara att gå upp. Dagen ägnades åt organisation av hemmet, inklusive garderobsröjning. Skönt att få lite ordning i bland även om det inte känns som hemma när man inte har en sele i köket ;)

Varmt är det men hösten börjar onekligen att smyga sig på...

Jag sneglade på ridbanan och var bra sugen på att sadla Nisse trots att han har vilodagar men jag besinnade mig. Mest beroende på att det började ösregna ;)
Så det blev en välbehövlig grundlig massage av honom i stället. Jag hittade några nya rispor på vänster framknä, inget som syntes vid starten men det är inte helt omöjligt att det är det som gör att han går sämre i kurvorna.
Och så var han spänd i en muskel på insida lår, dags att börja gymnastisera med lite sidoförflyttningar igen.

Fler hästar blev det inte fixade eftersom jag var så noga med Nisse, nu behöver han bara en lättare genomgång inför nästa start :)

Måndag - jobba - träna - jobba - massage - rida.

Läget är helsnurrigt på jobbet med flytt och brådis och så. Och det gick fram till lunch-träningen, på slutet när jag andades genom munnen fick jag riktigt skärande smärta rätt upp i tanden igen. Suck, bara att ringa och boka ny tid, till tisdag kl. 13.00. De här akuttiderna är kass, stör jobbet men det gör ju tandvärken ocks¨å. Speciellt som min mage börjar bli deppig av alla värktabletter.
Träningen gick däremot rätt bra trots att det var armar som gällde och mina Triceps är kassa. Jag hoppas på att det blir bättre nu med massagen.
Massagen ja, det var exakt som jag trodde med arm och axel, men det har jag ju känt själv. Jag blev hur öm som helst efter men det känns väldigt bra.

Efter att jag kom hem så blev det en liten ridtur på Dino ihop med Moa. Det kändes bättre än vad det gjorde förra gången, skönt att det går framåt. och sadeln verkar passa super på honom också. Märkligt.

Vi har anmält Moa till kval och Nisse till lopp på måndag på Mantorp. Nu blir det spännande att se om min licens är giltig eller ej? Enligt telefonsamtal med travsällskapet i våras så ska den ju inte vara det men jag fick hem en lapp häromveckan där det stod att jag var tvungen att köra ett lopp/kval/B-lopp/licenslopp för att behålla licensen nästa år. Tiden får utvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar