torsdag 15 september 2011

Ledig onsdag...

Det slutar visst aldrig att storma - alla hästarna fick täcken i dag och det märktes verkligen när de var ute att det uppskattades, de såg inte alls lika lidande ut som de gjorde under tisdagen. Det hade blåst ner så himla många äpplen under natten så att de inte ens åt upp dem i hagen, utan bara provsmakade. Det kan ha påverkat att det satt en katt och jamade hjärtskärande i skogen. Jag ropade men då tystnade den.
Ingen av våra då den ena var med mig och den andra var inne och sov förmiddag-middag-eftermiddag i ett svep. Jag undrar vad Terror gjort hela natten för att bli så trött?

Sen tog jag en sväng till grannkommunen och hämtade en rem till gräsklipparen och så en runda bland bildelsaffärerna för att mäta batterier och shoppa tändstift och slang till vakuumsystemet. Man kanske skulle prata med grannen också så han fixar hjulet?

Min hals känns lite lurig, inte konstigt med tanke på hur många förkylda människor jag har omkring mig nu. Men det är inte på långa vägar som innan semestern då jag faktiskt var jättesjuk.

Ett tag var jag inne på att massera Dino och Moa men sen kom jag på att det skulle bli väl många dagar för Dino fram till fredag så jag fick ta en ridtur igen. Jag har bränt alldeles för mycket pengar på paddockbygget (som inte är klarfinansierat ännu) så mitt planerade selinköp hänger lite i luften. Men ridbanan blir förskräckligt bra så jag ska inte gnälla.
Tyvärr fanns inte längre den gårdskratta att köpa som funnits fram till 2010 i MTD:s standardsortiment :( Den var inte ens speciellt dyr men jag får väl hitta på nåt annat?

Dino och Moa i blåsten var det ja, vi valde att ta en sväng bredvid flygfältet på grund av blåsten. Vi har rätt mycket dåliga träd på de vanliga ställena vi kör så det är alldeles för storr risk att vi får en trädgren i skallen om vi chansar - eller varför inte ett helt träd vilket händer i bland?
Dino tyckte det var urjobbigt att gå i gräset med mig på ryggen, medan Moa kom på att det kanske kunde vara intervaller på gång när vi körde där nere och skrittade järnet. De var verklgien inte hastighetssynkade men mamma kunde ju köra kringelikrokar. Efter gjorde jag min specialmassage  vilken inte direkt uppskattas i början men verkar ge otroligt bra resultat.Och Dino blir inte alls lika arg på mig som på Jenny, antingen är jag snällare annars är han bättre eller så finns tredje varianten, man ska inte mangla matte för då blir hon förbannad.

Torsdagen är vikt till banjobb så där går hela kvällen. Så himla kul att det är start på gång igen. Min tid blir ju logistiskt svårare att få ihop nu med starthästar men det får lösa sig. Tidigare morgnar kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar