fredag 16 september 2011

Oj - Det hände!!!!!

Torsdag var genrepsdag för Nisse och Moa så klart :) Trots att förkylningen inte är riktigt så lindrig som jag hade hoppats på så mår jag betydligt bättre än förra gången. Det är däremot lite oroväckande att jag är förkyld igen även om nästan varenda människa i min omgivning går och snorar och hostar.

Som tur är så har det slutat blåsa, det räcker nu tycker jag. Men då blir det väl kallare och det gillar jag ju inte heller.

Jag vet inte vad Nisse var på för humör, av någon anledning så blev han inte så där jättepeppad som han brukar bli när vi värmde upp utan klarade att jogga hela tiden utan att jag behövde hålla i handstropparna. Normalt brukar han lägga sig på ett visst motstånd och där ligger han, rör man på ena handen så gasar han omedelbart. Men alltså funkade det utmärkt att jogga och intervallerna var också riktigt lugna och fina - inte så att jag behöver driva direkt men absolut cool. Det här är alltså första gången sen jag köpte honom som det gått att göra så och det visar verkligen att hans stress aldrig riktigt suttit i huvudet.
Annars skulle han så klart varit stressigare första jobbet efter starten.

Moa fick agera lite demo-ex när jag visade var man skulle jobba med några muskel-problem, det var inte riktigt hennes grej så hon blev lite sur på mig. Men samtidigt visade hon att hon minsann inte har ont i rumpan när hon fick en relativt hårdhänt massage/provkänning, vad jag kunde se, och bara stod och spanade ut genom dörren.
Jag testade att köra raka utan genomtrampsskydd - inte alls samma tryck i henne och hon kom in med grus i håren på "hälarna". Så det är nog så att hon ska ha skydden även under rakbanejobben. Annars är det inga aktionsproblem när vi kör rakt fram.

När vi kört klart var jag rätt matt så det var skönt att komma hem lagom till kvällsmaten och sen bara göra färdigt. Tyvärr hade jag glömt att värma vatten så det blev inte någon dusch. Hoppas brännaren till pannan är klar snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar