lördag 10 september 2011

Arbetsveckan slut!

Jag glömde ju att skriva att när vi kom hem på torsdagskvällen så skymtade denna utsikt i mörkret! Fast från andra hållet då!




Så himla skönt att sanden är utkörd, nu är det "bara" grävning för elen, motering av stolpar och staketbygge kvar. men nu går den att börja använda!

Fredagen var skapligt rörig då det inte kommit några flyttkartonger på morgonen heller. Men däremot hade jag ett panikjobb som var tvunget att fixas före kursen! Sen var det kurs till lunch, och sen tillbaka upp till kontoret - DÅ hade kartongerna kommit! Så det blev att tokpacka i stället för att käka och sen tillbaka till kurs. Suck. Skönt att den här veckan är över.

På vägen hem ringde jag hästkliniken för att boka ett till besök hos Jocke med Moa, jag tänkte väl att jag var ute i god tid för att få en tid i november men tji fick jag - jag fick en tid 4 dagar före Julafton! :o Tur att jag inte har en häst som inte funkar alls utan bara en som jag skulle komma tillbaka med när jag tycker själv. Jag ringde även tand-vet. till Nisse då han börjar tugga konstigt och har lite sår på tungan trots att han inte bitit sig vid träning på evigheter. Utom när han skavde läppen på min hjälm på nåt sätt då ;) Men där gick jag bet, hans telefontid börjar klockan 6 på måndag så jag får väl ringa innan jag åker till jobbet.

Jag red faktiskt en sväng på Dino på kvällen, han tyckte det var lagom skumt med mig på ryggen. Så där så att han passade på att nosa och puffa på mitt ben när han stannade och bajsade. Men får vi bara hålla på lite så blir det nog bra, jag kan ju påverka rakheten bättre när jag sitter på.
Men det är lite kamelvarning på honom med det där långa flacka steget...

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar