fredag 30 september 2011

Glad eller orolig? Det är frågan...

Jag blev lite småorolig redan på morgonen då Terror inte kom hem som han brukade i går kväll och de få gånger han sovit ute har han varit kelsugen och hungrig och hängt på dörren när jag gått upp. Men denna morgon igen Terror. :(

Dagen gick i ett jämnt tempo som vanligt, behöver jag såga att det inte var lågt? Jag hade ett rabattmail på en webb-butik för bilprylar så jag tänkte använda den men det funkade inte så jag mailade och frågade varför. Så klart lite sent så jag fick inget svar. Annars fanns allt jag skulle ha för att få en hel bil så nu hoppas jag att den snart är nybesiktigad igen :)

Efter jobbet drog vi till banan med Moa och Dino, Moa skulle ju få banjobb så Dino fick banjobb light :) Moa skulle jag testa en gång till i kurvorna men jag får det inte riktigt att stämma. Jag måste nog prova käk på henne trots allt. Nu är hon ju gammalskodd också men det känns inte som jag vill. Annars är hon återhämtningsmässigt i full startkondition, bara den lilla detaljen att hon måste kunna springa i kurvor också. Lite fler tankar har jag också så jag tänker prova i 22-provstart den 8:e.
Hon är för övrigt en helt annorlunda häst nu, mycket mer harmonisk och trevlig att ha med ut.

Sen Dino, då hade det redan blivit mörkt så det är nog färdigkört på rakan på vardagskvällar för i år. Det var en annan häst på banan samtidigt och den körde nån form av intervaller i bakvarv - trodde jag alltså. För den kom ifatt oss i full fart. Sen stannade den! och kusken berättade att den inte ville sprínga om! Från sidan hade mamma tyckt att det såg ut som vi agerade broms men dem andra hästen ville inte ens springa bredvid? Jag skulle bli galen. Sen fortsatte den med diverse egenheter när den vänt upp också. Tur att jag inte har istadiga hästar. De jag haft som gjort konstiga saker har det i och för sig varit fel på.
Dino tyckte det var jättespännande när den andra hästen drog på en galopp i rätvarv bland annat, svansen blev plym rakt upp och paradtraven kom fram igen :) I övrigt kändes han alldeles superbra! Rak och spänstig och bakbenet bar hela tiden utom på ett ställe där han vek kroppen i ett litet U för att de grävt upp på innerplan. Då kändes det att han är svag men för övrigt bär han sig helt perfekt även i rätvarv nu! Ändå fick han gasa lite i starten för att sedan bromsas ner successivt. Vilket gjorde att det blev 2x1640 m, den första på 1.52 (tänkt mål 1.55) och den andra på 1.44 (tänkt mål 1.50). Jag vet att det inte blev världens bästa farthållning men det kändes att det var i den farten han ville springa när han nu inte fick rejsa som han ville. Hade han fått springa på i det andra heatet hade han trillat ihop i en hög efter ett varv och nu är det ju viktigt att vänja in honom i de här farterna tycker jag. Att han KAN springa 1.30 utan problem rakt fram är inte intressant just nu.

Han känns alltså bättre än han gjort någonsin för nu är han RAK!

Tyvärr hade inte Terror kommit hem på kvällen heller, jag tror att det hänt något och att jag är kattlös igen? :( Och Nisses veterinärbesök står vi inför också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar