lördag 30 april 2011

Travhäst goes dressyrhäst...

Vädret fortsätter att stråla och vi börjar komma in i ordinarie rutiner.

Och mamma fick sig en mindre rolig överraskning i torsdags när hon besiktigade sin bil - rostskador på infästningen till draget! En anmärkning anses ju normalt vara bra på en gammal bil, men just DEN anmärkningen gillar vi INTE. Nu har vi ju grålle-bilen också plus att mamma som vanligt visar handlingskraft när det är viktigt så bilen lämnades för reparation redan under fredagen.

Fredagskvällen var ju inbokad till en välbehövlig ridlektion, mer för mig än för Nisse eftersom jag i och med mitt axelras har kompenserat både här och där och har otroligt svårt att hitta ner i sadeln och rida avslappnat. Jag sitter och kompenserar både här och där. Jag drar upp vänsteraxeln hela tiden av någon anledning.

Ny paddock med nya konstiga saker att spana på och en stor fuxig Dressyrhäst som sprang runt och rörde sig jättemärkligt enligt Nisse. Med en massa instruktioner fick jag åtminstone till en tanke på att det kan vara rörligheten i min bäckenregion som gör att jag har så himla svårt att rida på rätt sittben i vänstervarv. Det känns konstigt i rörelsen där på något sätt. Det märks även skillnad på mig när vi tränar och man bara belastar vänster ben.

En liten bildbomb från vårt dresyrpass.






Min hosta sitter för övrigt i, inte bra och det tar på krafterna. Att jag inte kom i säng på torsdagskvällen gjorde att jag var helt slut på fredagskvällen. Helgens planer är rätt lugna ändå. En häst att massera och sen deklarera och göra vardagsjobbet med pållarna. Det känns för mycket att planera in mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar