söndag 10 april 2011

Dags att ta igen?

TRE dagar efter!???

Det är ju både bra och dåligt så klart. Men det beror helt enkelt på att jag har ett liv som tar mer tid än beräknat. I slutet av veckan finns det i bland tillfällen att uppdatera bloggen på lunchen men inte denna vecka.

Torsdagen visade sig bli en väldigt BLÅSIG dag, så pass att jag ställde in att försöka ge mig ut med Nisse då det är rätt bedrövligt när det blåser pinnar och prylar på tvären mest hela tiden. Mamma var dock tuff och tog ett varv med Dino - men han har ju lite lugnare psyke än de andra två - Moa är flipprigast av de tre faktiskt.
Självklart är det såna dagar jag väljer att gå i kjol till jobbet när det händer typ 3 ggr om året! Hur tänkte jag då? Troligen bara dålig rekogisering innan. :)
Samma blev det på kvällen då det för en gångs skull var lite ledigt = Rock'n'roll i stan igen! DANKO JONES! Hur listigt det är att vara ute och snurra till 01.30 och sen sätta sig och skriva fakturor överlåter jag till framtiden att utvisa.
Klädvalet var inte lyckat inomhus bland "små-rockers" heller upptäckte jag. Jag brukar ALLTID få vara ifred med inte denna kväll? ´Troligen beroende på despåeration, dålig syn eller fylla på dem jag blev utsatt för men irriterande är de. Men är man lite rutinerad så får man väl ta till lite rejäl headbanging så flyttar folk på sig! ;-)
Spelningen var bra även om det inte var samma upplevelse som Jorn för nån månad sen. Det kan man i och för sig inte jämföra riktigt då den spelningen var en av de bättre upplevelserna jag varit med om.


Efter knappt 3,5 timmar dålig sömn var det dags att släpa sig till jobbet igen, och få med alla prylar då det var hästar inbokade på kvällen igen! Jag lyckades över förmodan och min tidsplanering höll hela vägen! Det är inte ofta den gör det, eller jo det gör den men jag måste verkligen anstränga mig. Under fredagen hade jag planerat så pass att jag hade 1,5 timme på mig hos första hästen vilket behövs när man kommer till en ny. Åtminstone om de är stora.
Sen tog den andra nästan lika lång tid, men då hade jag nog tappat tempot lite. Jag gjorde lika bra jobb ändå även om jag var lite matt. Det var rätt skönt att det blåste lika storm-artat på fredagen så jag "slapp" ge mig ut med Nisse när jag kom hem även om det var välbehövligt egentligen.
En lååååång dag med en kort natt före tog ut sin rätt och jag sov väldigt länge för att vara jag, nästan 8 timmar!!!

Lördagen var ju inte mycket "bättre" om man ser till upplägg, i och för sig börjar inte massagekursen förrän strax efter tio första dagen men mitt hem mår inte så bra efter de veckor som varit ;-) Och Nisses sele låg kvar på diskbänken efter förra helgens begivenhet och den var ju helt enkelt tvungen att vara klar tills jag kom hem eftersom vi skulle iväg omedelbart.

Massagekursen gick bra i dag också - jag hoppas bara att man kommer ihåg hälften man lär sig sen? Jag försöker verkligen skriva ner det mesta jag hör så att jag ska kunna sortera det framöver, men då kanske jag behöver begränsa antalet kunder under en tid? Men jag undrar lite hur folk tänker? I dag körde jag tillsammans med en som drog på kurs utan BH? Och inte ens hade en top på sig utan t-shirt! Hur tänker man då när man har varit med på kurserna ett antal gånger och redan råkat ut för att ha saknat underkläder en gång så att det ställt till det? Det begränsade mig en del även om det inte var nån katastrof, jag gjorde ett "tält" av handdukar så löste det sig. Men som sagt, waste of time om man nu inte vill visa upp sig?

Planeringen efter kursen var att åka till rakbanan omedelbart med Nisse - mamma kommer då och frågar om vi ska byta DÄCK på hästtransporten??? Ja eller hur? Kursen slutade strax före halv sex och ja, det tar ju ett par timmar att dra och träna.
Nisse var för övrigt för jäkla pigg och jag var trött i kroppen. Han är hur lugn som helst men tung som bara den. Inte konstigt när han dels fick lite många dagar mellan jobben och stått över sin promenad i 2 dagar pga blåst. Till råga på allt hade jag lite långa tömmar och det känner han direkt och knorrar ihop sig. Och så var det nytt material på slingan så det var lite löst så jag ville inte köra så fort. Typiskt nog glömde jag pulsbandet men jag känner honom så pass bra så jag kan köra ändå i de flesta underlag nu.

Det var rätt skönt att sätta sig still efter åtta när jag äntligen kom in...

Ny dag - nya möjligheter!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar