lördag 23 april 2011

Påskhelgen är här!!!

Det är otroligt skönt att ha en ledig helg! Men det gäller att inte ha för stora ambitioner!

Torsdagen var det för en gångs skull möjligt att smita lite tidigare från jobbet (åtminstone en timme) så jag hann softa lite innan jag stack iväg och jobbade med två hästar. Jag är lite fascinerad över hur jag utvecklas nästan från dag till dag nu - spännande! Speciellt som jag var bra innan också :)

Efter det var det dags att inviga nya gjorden på sadeln - det blev verkligen precis i längd. Men jag undrar om jag inte kan lossa nåt hål till nästa gång? Sidoglidet borde ju också förhindras liksom framåt och bakåt? En cool effekt blev att han faktiskt var mycket mindre springig i traven - en mindre cool är att jag börjar undra om min sadel är sned? Det måste utredas så klart.
I vilket fall som helst verkar det vara en utmärkt investering - jag är helt med på det anatomiska tänket även om jag inser att det kommer att gå åt en hel hög gjordar om man ska ha en hela tiden som är ren och torr när man håller på som vi gör. Jag måste nog ändå skaffa en kortare gjord till Moa och Dino även om jag nu måste byta sadel. Eller om det går att fixa den? Jag ska nog prata med en sadelmakare som brukar laga grejer åt mig i bland.


Och så var det ju lååååångfredag då :) Och på långa fredagar måste man väl hinna med mycket saker? med ambitionen på topp gav jag mig på årsbokslutet - man kan ju undra varför man aldrig får tummen ur förrän det börjar bli dags för deklaration? Men musten gick ur mig rätt omgående så jag högg tag i lite tvätt och disk och pappersröj i stället innan vi gav oss ut och körde Moa och Dino. Nu var det Moa som fick prova gjorden, och hon var minst lika nöjd över den, jag har aldrig sett ett sånt framsteg på henne och då är hon ändå nybehandlad. Det var ett helt annat ljud i hovnedsättningen i marken också.

Nä - jag studerar ALDRIG mina hästar ;-)

Sen var det dags för en ltien fotosession i hagen - vissa ÄR enklare än andra att fotografera! :)

Nisse - och Moa i Bakgrunden

Bella - med knubbmagen

Moas syn på hur man ska fotograferas

Var ÄR kardborrebanden?

 Ååååh vad skönt att klia rumpan

Bella-tjockis... :)

Dino - tråkigt i lilla hagen

 Moa - på väg fram igen

Och så på lite avstånd

Eftermiddagen ägnades åt mera pysslande och så en del slappande i solstolen medan jag datoriserade lite gammal musik :) För att sedan tillbringa några timmar i stallet igen med att massera Nisse och kolla Bella som börjar bete sig lite märkligt. Men jag bestämde mig för att det är för tidigt att börja vaka i natt - hon är ju beräknade till om ca 10 dagar. 

1 kommentar: