lördag 16 april 2011

Sol och vår och vila!

Vad lätt det är att sova när man får då? Jag vaknade så där lagom tidigt vid fem ungefär - och det var faktiskt bra det för några timmar senare hade jag flygande prickar i synfältet. Det är mitt första tecken på att det kan vara migrän i faggorna men i dag hann koffeinet verka så jag behövde inte ens ta en tablett.
Innan hästarna gick ut hade jag hunnit massor, en tvätt, bokföring och en massa annat datorpyssel som är nödvändigt. Sen fortsatte jag med att i maklig takt byta mina 8 hjul på bil och hästtransport.
Solen bröt fram till slut men då hade jag massor att göra inne i stället eftersom jag verkligen har veckors jobb för att få ordning på allt.
Ändå har jag känslan av att det ändå blev bättre i dag?

Hästarna hade en härlig dag i solen!

 Moa med sina gula klisterlindor


Gräs på gång?

Terror hade fullt upp med att jaga allt som rörde sig, inklusive en fasan som han fick span på och inte lät vara ifred förrän den flaxade iväg. Undrar om min katt är medveten om sin storlek?

Nu doftar det ren tvätt i huset och allt känns heeeelt okej! Nerräkning för kval och för Bellas fölunge!
Men i veckan är det så klart en del att göra igen! Även om det faktiskt är halvlugnt, jag hävdar ju att jag ska ha ledigt i Påsk så jag har hållit kalendern tom där!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar