torsdag 21 april 2011

Det närmar sig!

Och i dag var Nisse på ett sjujäkla humör! Han ville inte jobba men han ville ha all uppmärksamhet, och det kan ju vara besvärligt när jag delar gracerna mellan fyra. Speciellt som Moa hade satt i halsen så det blev lite pysslande med henne innan det släppte. Och Bella skulle ha juverkliande igen så klart, i dag var det så skönt att både boxväggen och vattenkoppen fick sin beskärda del av mulkliande. Sjysst att hon gillar att man kollar juvret på henne, de tjuriga damerna är jobbigare tycker jag. Men hon mår verkligen bra trots att hon är sur på magen i bland - och det är väl inte konstigt, hon är ju rätt stor nu.

Åter till Nisse då. Jag kollade bara över honom lite snabbt men faktum är att han var mjukare i sina "standardspänningar" och det måste bero på nya bukgjorden. Roligt när den funkar så bra!

I dag fick för övrigt Dino testa den, han har ju motsatt problem mot Nisse - på Nisse brukar allt åka fram, på Dino åker allt bak - men i dag satt allt som det skulle! kanske att jag till och med kan spänna ännu lösare nästa gång? Värt att prova! Han var riktigt avslappnad i dag och tyckte väl att det var behagligt att lulla runt i sakta mak, vi fick sällskap i form av Wia och Stefan. Hade vi tänkt på det lite tidigare så kunde vi ha tagit rockarden och tagit tanten på släp men nu blev det promenad med diverse siskussioner om hästhantering. Det är ju svårt med de där snälla ranghöga som bara bulldozrar över en om de känner för det. Jag brukar sällan få det problemet om det inte är ouppfostrade hästar som jag är ute och jobbar med. I själva hanteringen brukar det flyta på ändå.

Efter körturen i det underbara vädret tog jag fram boken och tänkte mig en djupdykning i meridianerna - men det blev en lightvariant av djupdykning om det nu finns någon sådan? Jag valde ut tre punkter med gemensam nämnare på det jag vill behandla och sen gav jag mig på det. Eftersom det är samma typ av problem på både Moa och Dino även om det inte är samma grundorsak så valde jag ändå samma punkter. Dino gäspade så fort jag nuddade vid första punkten!!! Så visst var det rätt tänkt. Jag ska köra intensivt i några veckor nu och se vad som händer. Var tredje dag eller något?

Resten av kvällen ägnades åt att göra inpackning av håret och sen sitta och pyssla med amatörföreningens startbevakning tills sidan jag har bevakningarna på gick i strejk. Jag kanske skulle byta igen men just nu är det en jäkla soppa på vilka sidor som räknas som spelsidor och är stoppade på jobbet i kombination med för ny webbläsare hemma och för gammal på jobbet. Hopplöst när man inte kan utnyttja tekniken som man vill. Men det kanske inte gjorde något att sidan gick i strejk för då var klockan nästan torsdag ändå...

Jag har insett att jag är helt övertygad om att Nisse klarar tävlingsmiljön - nu ska bara en massa utrustning fixas iordning så han är fin på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar