tisdag 30 augusti 2011

Maniac Monday...

Varför lyckas jag alltid få måndagarna helt galna på något sätt? Det verkar som om jag är urkass på att planera dem eller annars är det bara så att det händer mycket då?

Dagen började med en vild jakt på ett par strumpor som var på väg in under sängen i Terrors gap. Jag undrar var han får alla nya infall ifrån hela tiden? Det enda man vet med den katten är att han kommer på nya saker att roa sig med hela tiden. Under natten sov han på sovrumsbyrån, jag hade svårt att fatta varför, tills jag kom ner och såg att jag lagt ren tvätt i ena fåtöljen och balansbollen i den andra. Han gillar inte att sova på såna uppenbarligen.  Annars brukar ju katter gilla tvätt.

Träningen på lunchen blev inställd för syrran men vi har en stand in på lut ojämna veckor så det var inga problem. Instruktören var på riktigt humör och uppenbarligen vi också för det tog rejält i muskelgrupper vi inte använt jättemycket - rumpa/lår och armar fick rejäla duvningar. Underligt nog funkar det trots min klena triceps. Men jag var bra trött på slutet, inte för att jag var ensam om det direkt. En av paret som stod bredvid oss såg ut som jag kände mig efteråt redan efter uppvärmningen, undrar hur han kände sig sen?

Jag fick ringa tandläkaren under förmiddagen också, trött på nervilningar och dunkande värk och det är helt omöjligt att klara sig i 2 månader till ÅB för detta. Som tur var fick jag en akuttid redan vid fyra. Så det var bara att åka till tandläkaren igen och se glad ut, typ. Den här gången konstaterades att det nog bara är att dra ut eller försöka rotlaga. Alternativ 1 går bort för mig så det blev en förberedelse inför själva det stora ingreppet under eftermiddagen. Tanden slipades ner mer också så att jag inte ska kunna provocera den om jag gnisslar igen. Vasst är det men det får man väl överleva? Det är ju inte evigheter, utan ett par månader. Tandställningen var ju i år så det här funkar väl. Nu ska jag förhoppningsvis slippa värk. Och ögat är mycket bättre - jag var ute utan keps på lunchen, inte jättesoligt men inte helmulet heller. Skönt att det ger sig men det känns liksom lite "ospänstigt".

Efter tandläkaren var jag och dumpade allt skräp i bilen - skönt att bli av med lite till. Man behöver faktiskt inte spara på allt. Men när jag kom hem regnade det rätt bra så ja passade på att massera Moa innan jag gav mig ut och körde Dino. Hon är fortfarande alldeles för spänd i ryggen men annars hittar jag inga större fel på henne och om man går på mjukt svarar hon bra på massagen.

Men det är definitivt i övergången mellan sensommar och höst nu, luften är helt annorlunda. Snart på väg in i värsta perioden oktober/november men jag hoppas på en fin septembermånad innan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar