fredag 26 augusti 2011

Dålig sikt... ett tag

Planen var så klart att hålla normalt tempo på onsdagen men det gick inget vidare eftersom jag var så ljuskänslig att jag var tvungen att ha både keps och solglasögon utomhus. Inomhus gick det skapligt med bara keps, gissa om det blivit en och annan kommentar på jobbet? Kvinnliga kontorsrats ska inte ha dylika huvudbonader tydligen.

Jag var så pass ljuskänslig att det inte var att tänka på att köra jobb med hästarna på åkern. Dessutom regnade det, så det blev nästan ingenting utfört till min stora frustration. Men det är otroligt skönt att slippa ilningar i tanden! Däremot tog jag en sväng till mantorp och shoppade ett par genomtrampningsskydd till Dino och ett par nya boots och öronproppar så vi har så det räcker.

Torsdagen var de flesta smärtblixtarna däremot borta så det gick att hålla fullt tempo bakom skärmen igen. Och då blev det så klart full spruta efter jobbet också. Att "köra ifatt" alla tre med service av mamma då. Moa var riktigt glad igen, absolut "kvällens värmningsvinnare" och det är inte var dag hon tar Nisse ;) Hon fortsätter på inslagen bana med helt ny inspiration. Vilket tar på min armbåge, som dessvärre inte verkar bli bättre av behandlingen i tisdags. Så den får jag behandla själv.

Nisse har fått lite inflammation i ett sår på ena bakbenet, det tillhör INTE vanligheten när det gäller honom men det kändes också i början. Han var för övrigt riktigt fin att köra för att vara han, jag släpper handstropparna mer och mer även om jag bara gör det i skritt. han har järnkoll på om han kan få glid på tömmarna. Han är verkligen urstark och gillar också den oväntade bonusen att få springa lite fortare i bland!
Mamma skötte tvätt och bensmörjning även där medan jag bytte till Dino. Genomtrampningsskydden verkar vara jättebra, de satt som smäck, hoppas han inte får skav av dem nu. han var som vanligt, lite loj i bland och en aning skum i vänstersvängar i bland. Nu får jag ge det lite tid med nya skydden samtidigt som han är i behov av omskoning igen. Det är helt galet vad hans fötter sticker iväg så fort men vänder ryggen till.

När jag kört hela gänget var jag inte helt oväntat rätt matt efter att ha hållit igång oavbrutet i 14 timmar. Så det var rätt skönt att bara ha lite innepyssel och att det faktiskt gick att fixa matlåda. Som vanligt blir det lite sent men så är det ju.

Nu har jag ett bekymmer inför vecka 36, jag skulle vilja anmäla Nisse till lopp då med men jag är på kurs på jobbet? Hur göra? Jag tror i och för sig att det skulle kunna fungera om jag missar EN eftermiddag för det kan omöjligtvis vara samma tempo på denna kurs som den förra jag gick. Den var på ett par timmar i racertempo i datormiljö - och dessutom fick vi inte ens nån manual eller kursdokumentation efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar