onsdag 24 augusti 2011

Smärtsam dag

Det var INTE lätt att ta sig till jobbet i strålande morgonsol. Och gick väl inte så där alldeles strålande att jobba heller. Men det gick och det får man väl vara nöjd över? Jag blev rätt ljuskänslig och ögat rann mer eller mindre hela dagen. Inte alls skönt, alltså rekommenderar jag INTE folk att prova att få en rejäl smäll rakt på ögat.

Riktigt bra leveranstid på markduken, mindre än ett dygn för den levererades på förmiddagen och strax efter dök min massagebänk upp! Bra att ha mamma hemma så man slipper passa!

I vilket fall som helst så var det fördigjobbat strax före två för jag skulle till tandläkaren med min spruckna tand. Den såg likadan ut som förra gången men självklart insåg de att det var problem när jag kom tillbaka med den. Så lagningen borrades bort och en provisorisk lagning fixades dit. Och så fick jag en ny tid om ett par månader. Då bestämmer de hur de vill gå vidare. Nervsmärtan var åtminstone inte kvar när bedövningen släppte.

Sen drog jag till affären och hem och packa upp bänken. Aluminiumben var smidigt, den är ännu lättare än den andra bänken jag har!

Och sen var det bara att dra iväg för att fixa kroppen igen. Nu var det annat finlir som gällde då mitt bäcken efter alla år verkar vara OK och med det även ländryggen. Det blev lite armbåge plus lite annat fix. Otroligt nog verkar det som om det mesta till slut börjar balansera sig!

Dagen var inte slut med det utan efter det tänkte jag käka (för lite lunch och sen ätförbud efter bedövning) men det blev för dåligt med tid mellan att jag kom hem och min kund dök upp. Jag hann däremot göra en kopp capucchino, däremot inte dricka den. Men Terror räddade mig genom att vilja komma in i halvtid så då hann jag svepa den. Terror tycker förresten det är jättekul med kunder, han ska gulla med deras händer massor, och så vill han upp på bänken men det får han helst inte. Sen slocknar han alltid i fåtöljen. Knäppa katt.

Efter det försökte jag fakturera lite men det gick inte nåt vidare för då var ögat så slut att det bara gnistrade i det. Så det blev typ dusch och gonatt. Skönt att det är mörkt på kvällarna när man har ont i ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar