tisdag 16 augusti 2011

Träna - festival - träna....

Jag ligger hopplöst efter med allt skrivarbete måste jag erkänna. Det beror på att jag har rätt mycket att göra så jag får helt enkelt leva med att det blir några dagars resumé här även om jag inte riktigt trivs med det...

Torsdagen var det ju jobb med Moa och Nisse. Nisse fick till slut sina speedcobs och Moa fick prova genomtrampningsskydd. Jäklar vad fort Moa ville springa mot innan - och när Nisse puttade mig på hjälmen så insåg jag att skalmarna på glasögonen vred sig lite. Just DÅ insåg jag att jag inte hade travglasögonen utan ett par av mina finaste på mig :o Så det var bara att slita av sig dem och sen köra på känn.

Nisse var lite piggare men å andra sidan var han inte riktigt lika dövad som vanligt då jag inte hittade propparna. Man ser att han blir mer provocerad av att köra rätvarv 2 ggr, det är mycket motor i knasbollen. Och så kör man färdigt jobbet och han står och är helt förnöjd på gången efter. Knäpp typ.

Det här var genrepet så nu hoppas jag att det snart går att få med honom i lopp. Vi har sagt att Moa får följa med och kvala också. Det flyter inte helt i kurvorna än men det blir bättre hela tiden. Styrka krävs.

Fredagen tog jag ledigt halva dagen för vi skulle på rockfestivalen Skogsröjet i Rejmyre. Så jag hann olja lite möbler och åka och handla och nästan börja möblera om ett rum innan vi åkte. Tur att jag inte påbörjade möbleringsprojektet för jag hade aldrig hunnit bli färdig ;)

Den här kvällen var helt enkelt underbart bra!

Kvällens ståpäls: Sparzansas "Follow Me" Live, mäktigt
Kvällens mest förvånade: Fylltratten som fick för sig att spela trummor på mitt huvud under UDO:s spelning - han hittade aldrig sina slipade solglasögon mera.

Alla band vi såg under fredagen var bra så det var verkligen nice i år igen.

Tyvärr kunde jag inte sova när jag kom hem så det blev väl bara 2,5 timmar sömn bara, inte att rekommendera när man lever ett liv som mitt ;) Men efter hästarnas frukost så fortsatte jag att olja mina möbler så jag blev klar inomhus. Sen klippte jag massor av gräs innan jag kastade mig i solstolen en timme. Lite vila innan det var festival igen!

Vi kom upp lagom till Electric Boys och det var en helt okej spelning, sen kom festivalens stora besvikelse DAD. Rösten höll inte alls och spelningen kändes osammanhängande så vi gick och käkade i stället.
Sen var det dags att kolla de tandblekta grabbarna i Fatal Smile, även där blev det godkänt.
Hardcore Superstar gjorde som vanligt, överträffade sig själva på Skogsröjet. Efter att ha sett dem där 2 ggr och sen den bleka spelningen på SRF kändes det verkligen som att detta inte gick att överträffa. Och så blev det.




WASP gjorde ett rätt slätstruket intryck och lyfte knappt ens i slutet av spelningen. Man kan inte börja flirta med publiken efter 45 minuter, typ.
Även om jag velat se Bloodbound så insåg jag att jag och övriga var så trötta att vi inte orkade så vi åkte hem i stället.

Söndagen var sovmorron, jag sov faktiskt ända till nio med bara ett litet uppvaknande som vanligt vid 6. Sen passade jag på att storstäda lite i ett hörn av huset. Så skönt att få undan saker och greja lite. Men det är ju så tillfälligt och bara ett rum. Sen åkte jag iväg och masserade en häst för att sedan ge mig ut och skritta på Nisse en sväng. Han känns otroligt spänstig nu!

Måndagen var det jobb igen och där är det ungefär lika samlat som vanligt, kaos alltså. Syrran och jag körde järnet på boxningen och det gick förvånansvärt bra trots att jag har ont i armen till och från. Eftersom jag inte körde Dino på söndagen hade jag alla tre att köra på måndagen. Och det var plan åker-intervaller för Nisse och Moa. En grej jag bara gjort under sadel och i galopp några ggr med Nisse för övrigt.
Trots att Moa och jag fick världens regnskur på oss tycker hon att intervaller på åkern är det roligaste vi någonsin hittat på! Jättekul att hon som annars är så flegmatisk utom när hon busar eller tävlar kan tända till utan att vara sprallig eller förbannad! Och det verkar som att bakdelsmusklerna håller för det och då blir de ju stärkta.
Vi var sjukt blöta när vi kom hem, jag var så pass att det kändes som jag kissat på mig, fast över hela kroppen då. Då är det skönt att gå in och byta till torrt (allt utom BH och skor) innan man hugger nästa. Och så kröp jag i regnkläder så klart. Men det blev jäkligt varmt. Inget mera regn men desto mer lera - även om Moa sprutade mest lera på mig.



Nisse fattade inte riktigt först att han fick springa fort, och sen fattade han alldeles för mycket ;) Men nu för tiden blir jag ju aldrig så trött som jag blev innan när jag kör honom. Det är en kombination av att han är lugnare och jag starkare tror jag. Men att köra honom på banan, nej jag tror jag hoppar det.

När vi kört de intervallerna också var det så mycket lera och gräs på vagnen att hastighetsmätaren ballade ur!

Sen var det Dinos tur då, tack och lov för att mamma var hemma och servade så det bara vara att sela av, stretcha och sen på med nästa. Det tar ju några timmar att köra tre stycken även om man är hemma.

Dino fick så klart inte intervalla på åkern, det hade kanske varit att ta i när han är under uppträning men däremot så fick han jogga sammanhängande i 27 minuter på den tunga åkern och han blev bara piggare ju längre vi körde. Det ser jag som mycket positivt. Visst vore det kul om det kunde funka, vi är inte så hemskt långt ifrån att börja intervalla honom också lite försiktigt! Men på rakbanan då.

Mitt hem ser ut som ett krigsskådespel igen, som tur är har jag bara två kunder bokade hemma men den första av dem i kväll! Och innan dess en häst så ja det blir fullt ös i dag med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar