måndag 22 augusti 2011

Det sitter i!

Söndagen var vikt åt en hel massa fix tänkte jag. Det var inte svårt att komma igång trots att jag sov sjukt dåligt under natten. Moas nya jag gör att man blir glad!

Så efter lite datortrixande gav jag mig ut och började olja min "stora" altan. Allt är ju relativt och penseln jag hittade var inte så där värst stor men det funkar ju när det inte är många kvadrat att olja :) Eftersom träet blivit grått och på vissa ställen fått en mörk beläggning så valde jag att köra slipers-olja på alltihop.
Jag är jättenöjd med resultatet, även skoskrapan fick en släng. Och mina ben och armar var rätt svartprickiga. Bikini är både bästa och sämsta klädseln, jag slapp ju permanenta fläckar på kläderna.

Sen drog jag och handlade (efter att ha fått tvångsstarta bilen med hjälpbatteriet)  innan jag passade på att klippa hälften av gräset, eller hälften förutom en liten ynka sträng för det gick inte bättre än att något (drivremmen troligen) gick sönder när jag hade pyttelite kvar.

Framåt insläppstime passade jag på att ta en skrittsväng med Dino eftersom han uppenbarligen hade träningsvärk efter massagen i fredags. Han var inte SÅ vinglig för att vara han och när vi fick trava några steg för att slippa möta en traktor på en bro blev han riktigt laddad :)

Sen var det bara att ge sig in och försöka tvätta av sig de svarta fläckarna - det gick väl så där trots en skrubb-svamp kan jag säga. Men vad sjutton, olja löser ju olja så min massageolja fick ett nytt användningsområde!
Lite käk hann jag få i mig också innan det kom en kund som skulle ha långmassage. Terror tar väl hand om mina kunder, denna hoppade han upp och parkerade sig mellan knäna på! :o Som tur var bara ett tag för det är svårt att vända på folk när det är en katt ivägen.

Förresten fick jag ett mail om att nya massagebänken är på väg att packas! :) Hoppas den kommer i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar