tisdag 23 augusti 2011

Oooops - olycksdag

Usch, jag vaknade med migrän på måndagen. Roligare saker kan man ju ha. Undrar om det inte kan ha med den spruckna tanden att göra? I vilket fall som helst insåg jag genast när jag vaknade vad det var frågan om så jag gick upp och tog en tablett och gjorde en kopp kaffe. Funkar klockrent nästan alla gånger. Speciellt när man kommer på att man itne druckit kaffe på 24 timmar.

På grund av detta och att min partner är förkyld hoppade jag över träningen och hann en hel massa saker på lunchen i stället. Bland annat hittade jag markduk till paddocken.

Nisse kom inte med på Kalmar heller, retligt då vi var 2 min. från att det skulle ha blivit ett inställt lopp och då hade Nisses blivit delat. Bara att fortsätta anmäla.

Pratade med kusken om vidare plan och han sa att ett annat proffs sagt att jag hade en himla fin häst med mig i lördags. Fina Moa :)

Efter jobbet gav vi oss ut med Moa och Nisse, det blev en händelserik tur med en mopedolycka som resultat. Några yngre killar som rejsade på grusvägen och kom ifatt oss, eller det gjorde de inte för de hade säkert 200 m till oss när de kom runt en dold kurva och drog tvärtstopp. Med effekten att den ena bromsade omkull sig. Sen stod de där ett tag innan de fick upp och igång grejerna och vände tillbaka igen. Jag kan fortfarande tycka att de hade an jäkla tur för om de mött en bil bakom den skymda kurvan hade de inte haft en suck. För ser de inte mig sittande på Nisse ser de inte en bil heller.

Sen skulle jag byta bilklädsel till en likadan som den jag hade, fast hel då. Vilket inte gick SÅ bra. Ett gummiband med plastkrok släppte samtidigt som mina glasögon halkat på sniskan och kroken snärtade rakt i mitt öppna öga. Det var inte behagligt att få ett sår på hornhinnan men jag får väl vara glad åt att det inte tog värre?

Nu har jag skitdålig syn och ögonen är sjukt trötta...

Anmälde till Vaggeryd och beställde mera bildelar på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar