måndag 29 augusti 2011

Många mil blev det...

Fredagen var lika jobbig den, keps på jobbet och solglasögon på - dessutom var det soligt så trots allt har jag blivit lite bättre. I tisdags höll jag ju på att inte ta mig till jobbet.
På kvällen masserade jag Moa och Nisse så de ska vara i bästa möjliga skick framöver, även om det verkar hopplöst att komma ut just nu så borde det väl vända?
Till råga på allt kom tandvärken tillbaka - fast värre då jag även hade molvärk på kvällen.

Lördagen var jag en sväng till Norrköping och jobbade på förmiddagen, sen hade jag tänkt att jobba med paddocken - men eftersom markduken är väldigt vit och det var väldigt soligt så funkade det inte alls - trots keps och solglasögon fick jag blunda. Och man behöver knappast vara ett geni för att fatta att det inte funkar. Så det blev inomhuspyssel och påtvingad vila.
På kvällen körde jag Dino - ökade på några km till men han travade fortare så det blev inte så mycket längre tid. Jag tycker inte han är stabil i vänster bak och det är dags att sko om honom igen. Tid är bokad med ET och jag får planera in en massage så klart.

Söndagen fortsatte inomhuspyssel och tvätt. Det börjar arta sig bitvis! Det är nog bara att bestämma hur mycket skräp man ska slänga helt enkelt. Något som var lite förvånande var att jag hittade en sport-BH som varit borta sen i december, inte ATT jag hittade den utan var. Långt inne i en garderob jag bara har häst- och MC-prylar och lite vinterkläder i. Skumt.

På kvällen var det dags att köra jobb med hästarna igen, 2-dagarsträningsvärk till Norrköping på tisdag ;) Återhämtningen hade förbättrats avsevärt på båda, intressant att se vad låg fart och tungt jobb kan göra även om det så klart bara är en period. Moa körde jag massor med, hon sprang fortare OCH var stark som bara den. Stubbåker verkar verkligen vara hennes melodi på träning :)

Nu har jag gjort över 6 mil på stubbåker i Speedcart på 4 dagar. Det känns kan jag säga. Och till råga på allt blev det höst under söndagskvällen så jag blev lite kall...
Det ska bli intressant att få ett utlåtande på kusarna på tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar