torsdag 11 augusti 2011

Har Bloggaren svimmat?

Nä riktigt så illa är det inte men däremot så har det varit fullt ös de sista dagarna på semestern med trevligt besök från Dalarna, som såg till att en av mina teskedar kom på vift :) Nu vet jag att den lämnats till en vän men sen är frågan hur lång tid det tar innan det kommer hem om den nu gör det??? ;)
Vännen i fråga är hos mig varje dag så det finns alla förutsättningar för att lyckas nån gång, haha.

Jag har hunnit med en hel massa saker och känner mig rätt nöjd med min semester. Sista helgen blev det lite jobb, montering av badrumsspegel (till slut) och så klart hästarna.
Dino och Nisse fick springa på slingan/rakan i söndags. Dino betydligt lugnare än gången innan men då han höll ett lugnare tempo så orkade han hålla ett jämnt tempo i stället! Det kändes helt OK, och Nisse var som vanligt! Vi körde ju med tungfelsgummi på honom förra året tills han tränade upp sig så tungan hängde fel ändå. Men jag hade det bakofram. Så jag tänkte testa att ha det åt rätt håll, det tyckte inte Nisse kan jag tala om. Han började greja med munnen och medan jag hade tagit på mig regnkläder och hjälm och sånt så hade han lyckats vända på gummit, tok-häst. Nästa gång slipper han igen :)
Han känns fortfarande stark och smidig.

Moa skulle vi ha åkt till rakan med i måndags men de har börjat skörda så jag har en hel massa rakbanor överallt! Lite trist att inte ha dusch men det funkar. Men jag kom på en intressant tanke nu i alla mina balanseringstankar... Tänk om det är så "enkelt" att hon trampar igenom? I så fall är det ju nästan pinsamt att jag inte tänkt på det tidigare? Lätt att kolla är det däremot eftersom vi har ett par genomtrampningsskydd kvar sen Dixies karriär.
Hon har inga sporrar så hon har liksom inget skydd alls där och då kanske det är anledningen till att hon håller igen? Provas ska det - omedelbart.

Tisdagen körde jag först Dino - nästan en halvtimme jogg på stubbåker. Tyvärr går det inte helt hundra när man svänger vänster än men det är absolut bättre. Sen körde jag Nisse också - han hade stora problem att förstå varför vi skulle skritta, dels kör jag ju aldrig hemma annars och dels brukar vi ju åtminstone trava lite grann när vi är ute ensamma :) Jag hade lite för långa tömmar, vilket jag märkte när jag vaknade med skitont i armen på onsdagen. Nerven var rejält klämd. Men jag stretchade och masserade lite och så tränade jag på lunchen. Och otroligt nog kändes det inte i något slag. Det var nog tur att det inte ingick armhävningar i passet ;) Skönt att träna 2 ggr i veckan igen, även om det var trist att köra samma pass 2 ggr på raken måndag/onsdag. Så går det med vikarie. Inget för mig märkte jag för då började jag tänka framåt på nästa serie i stället.

Onsdagskvällen var jag och shoppade en verktygsvagn till stallet och olja till min altan och mina möbler :) Jag var tvungen att ge mig på och testa inomhus, det blir jättefint!
Men jag vet inte hur det blev med städningen direkt...

På nåt sätt känns det som om man inte varit ledig alls och på ett annat som man varit ledig jättelänge. Som det verkar så kommer jag att vara rätt fullbokad under hösten också, jag har fått massa bra feedback den senaste veckan också så det är möjligt att människomassagen kommer att öka. Dags att skaffa ny bänk nu tror jag... Jag kan ju inte ha en havererad i evigheter :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar