söndag 21 augusti 2011

Sen uppdatering...


Tisdagen var en helt vanlig jobbdag, smårörig och med indikationer på att den här hösten kan bli rätt lik den förra! Kommer jag att orka? Det får vi se. Just nu är det liksom så att alla bara säger ”Gör det, Gör det, Nej, Gör det i stället” smått förvirrat minst sagt.

Men på grund av veckoschemat hade jag bokat in en kund så tidigt att jag fick flexa lite och det är nog bra. Trots att jag var ledig fredag eftermiddag förra veckan fick jag ihop lite extra timmar mot vad man ska. Men då är det ju lugnt om man börjar tävla ändå J

Kunden i det här fallet var en kompis som jag hjälpt till att förmedla hästen till och det är så himla kul att se hur rätt det blev! De gillar verkligen varann och hästen är SÅ mycket finare än hon var när vi hämtade henne i mars!

Efter det hade jag en kund hemma också så jag hade inga problem att fördriva tiden direkt. Sen råkade jag bli lite osams med en av inhyrningshästarna som fick för sig att hon skulle trycka upp mig i krubban. Hon är snäll mot människor och benhård mot andra hästar men när hon testar mot mig så går det inte bra. Nu behövs det inte mycket skäll på henne för att hon ska bli JÄTTE-LEDSEN men hon har hållit på i veckor så jag tror att den lilla uppgörelsen behövdes.

Och onsdagen var det träning igen, lika kul igen och det funkar fint att höja ribban ett snäpp till. Vi får mycket beröm av ledaren och det gör en ännu mer peppad.

Mamma körde Dino under dagen så det blev lite lugnare för mig eftersom jag har en del att göra inne också. Men hon körde så sent att de var borta när jag kom till stallet så jag sadlade Nisse och gav mig ut själv. Fy sjutton vad fin han har blivit, vi passade på att köra lite samlad trav när vi inte hade nån sån där långklivad travhäst med oss. Jag tror Nisse gillar att gå fint! Även om jag konstaterade att han gick och dinglade med tungan när jag mötte två tjejer med hund. Annars har jag svårt att förstå flinet på den ena. I vilket fall som helst var han otroligt fin och mjuk och fin i båda sidor och jobbar jättebra.

Jättekul när det verkar lossna.

Så passade jag på att anmäla dem till Örebro på kvällen eftersom jag vet hur vimsig jag kan vara och inte kan logga in på hemsidan från jobbet – Travsports alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar