fredag 5 augusti 2011

Nya skor!

Jag var lite avslagen på tisdagen men det var rätt fullt pådrag ändå :) Först var jag och jobbade med en häst och sen höll jag på med min avverkning av syrenhäcken igen, den behöver underhållas vartannat år för att hålla sig jäms med marken.
Lite snabbt blev det bestämt att Moa skulle skos på eftermiddagen också då det kom hem en hovis hit. Hon var förhållandevis snäll med tanke på ny person men det var nog tur att vi hade dragit på henne en overall för flugorna var inte nice.
Vi testar tvärtå så får vi se hur det blir.

Sen hade jag en kund på kvällen och efter det körde jag både Moa och Dino.

Nisse såg fin ut i hagen och aptiten var preciiis som vanligt - stor! Han får ta de lugnt några dagar nu.

Onsdagen blev det rätt lugnt, jag fortsatte röja inomhus, gjorde klart avverkningen och tänkte klippa gräs men det gick inte då gräsklipparen inte ville starta. Syrran och jag var och körde ett boxpass på  kvällen, skönt men jag hade gjort nåt i vänster bröstmuskel så jag var helt klen.

Torsdag sen - Dino nya framskor och sen till rakan med honom och Moa. Moa kändes inte riktigt som vanligt? Springa in sig på skorna eller nåt annat? Annars kändes skorna fina i lågt tempo och hon känns ändå starkare i bakkärran. Dino orkade trava på i bra tempo i 13 minuter sen fick han total muskeltrötthet och sniglade runt i ca 3-min-tempo för att hålla ihop. Men det får han göra, det märks ändå att han tagit ett rejält steg fram på bara en vecka. Hans vingliga bakben börjar faktiskt att stabilisera sig lite! Då blir han ju starkare ändå, och han har blivit jämnare muskulärt ner i bakbenen.

Resten av dagen röjde jag, klippte gräs, solade och masserade mamma!

Och hängde framför datorn för att hålla koll på kompisens comeback med en fin problemhäst. Det blev en andraplats och en snygg rekordsänkning. Vilket i och för sig inte är så svårt när de har över 20 i rekord :)

Nisse har alla förutsättningar, han har en 23-tid på full distans ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar