måndag 1 oktober 2012

På kurs, på Tjörn!

Jag hänger fortfarande lite efter vilket inte är så konstigt.

Av någon anledning prioriterades att fixa sovrummet under förra lördagen, jag byggde garderober och fixade och donade och mekade ihop sängen med sedvanliga svordomar. Den är galet knäppt konstruerad då det inte finns några skruvar "på tvären" så när man lägger i madrasserna trillar den isär! Men det är inget som inte ett par spännband från Biltema kan fixa. Har jag haft dem i 10 år så funkar de ett tag till!

Det var helt enkelt underbart att få ordning på grejerna, åtminstone så långt att det gick att sova där.

Söndagen ägnades till att tvätta sele och packa och greja rent allmänt. Dagen tog "slut" i rasande fart för jag var tvungen att åka vid halv fyra på eftermiddagen då jag kommit på den eminenta idén att jag skulle stanna på vägen till kursen och massera två hästar i Bottnaryd och övernatta där.
Det var ju en bra idé men man kommer ju inte riktigt iväg som man tänkt någonsin.
Det funkade bra med massagen och hästarna verkade nöjda även om de så klart har sina problem.

På måndagsmorgonen rullade jag vidare mot Tjörn för tre intressanta kursdagar där jag återupplivade gamla kunskaper och skaffade mig nya. Det är bra att vidareutveckla sig i bland. Jag har nog genom att plugga teori i tre dagar blivit en ännu bättre massör! Det är häftigt hur man genom att repetera kan bli ännu bättre :)

Tyvärr hade jag lite otur med vädret på tisdagen när jag från början tänkt att ta en tur på Tjörn innan jag åkte till mitt B&B, men då det verkligen öste ner lade jag ner det projektet och drog till McDonalds i stället :)


Och klockan var inte ens sex, kolla att gatubelysningen var tänd!

Vi började en timme tidigare varje dag men i stället för att få tillbaka den så fick vi mera kunskap - även om jag inte är så säker på hur mycket dom gick in allra sista timmen på onsdagen. Jag hade ju ändå ett försprång mot övriga på kursen med min tidigare utbildning.
Dessvärre hann jag inte ens lämna Göteborg på onsdagen förrän det blev samma väder IGEN! Det var rätt skönt att ta ett stopp i Bottnaryd på vägen hem igen och massera en häst.

Men det är tufft att vara borta tre dygn och komma hem halv elva på kvällen och sen inställa sig på jobbet på morgonen. Dessutom gick bredbandsinstallationen framåt ett stort steg under veckan så jag fick från min avlägsna plats arrangera lite med han som skulle komma och gräva åt mig.

Väl hemma hade jag en hel hög med post, men inte den stora räkningen på Fröken Röd som jag hade förväntat mig :)


Men dessa låg i ett kuvert! Så nu blir tjejerna vackra! Dessutom har jag köpt en begagnad brunröd sele så nu är frågan vem av dem som ska ha den till hemmabruk?

På torsdagen drog vi till mantorp med Moa och Dino. Dino skulle "bara" bada och det tyckte han var helt okej. Moa var lite stummare än hon varit på hela sommaren, ryggen eller hösten? Hon har ju täcke på sig men det är ju bara att ge en behandling och se vad som händer :)
mamma hade dessutom rätt ont i ryggen även om det faktiskt verkade som att det blev aningen bättre under kvällens gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar