måndag 15 oktober 2012

Veckan som gick...

Var tog förra veckan vägen egentligen? Det känns som jag inte hunnit hälften av vad jag behövt men det var ändå en lugn vecka så det var väl helt enkelt meningen att jag skulle vila?

På måndagen masserade jag Moa lite och allt kändes fint efter starten, bättre än efter förra faktiskt.

Tisdagen tillbringades på ett möte som skulle ha slutat halv tolv men som dessvärre inte slutade förrän kvart i fem, i bland blir det inte riktigt som man tänkt sig men det löser sig ju ändå. Vi slängde på oss reflexer och blinkvästar och gav oss ut med hästarna. Etolie var riktigt duktig och faktiskt lugnare i munnen än förra promenaden. Men lite barnslig och opersonlig är hon. Något som även verkar lugna ner sig är hennes tendens att föra oljud när det inte passar, till exempel när det är mattajm eller när Moa får uppmärksamheten.
Ihopsläppet funkar fortfarande utmärkt även om det är kaos vid insläpp. Etoile kommer först som den sociala häst hon är - Dino surnar till och jagar bort henne för han bestämmer. och Moa hänger på och börjar rejsa så att skorna blir krokiga.

På onsdagen blev det hästfritt då jag hade en kund hemma, men torsdagen var det banan för damerna. Den här gången struntade vi i pulsmätaren, Etoile fick bara larva omkring då planen var att köra provlopp med henne på lördagen. Det är dumt att köra jobb två dagar innan så vi körde bara omkring och sen så fick hon gasa några hundra meter på slutet. Cirka 12 km blev det och hon var fortsatt stencool.
Moa fick vi renovera lite skor på innan körning men hon var fortsatt fin hon också, så nu blir det att anmäla till Kalmar nästa vecka.

På fredagen drog jag ett rejs på att försöka ordna upp en massa saker som jag inte hunnit innan. bland annat att åka till apoteket och kolla om min Pronutrin-hink dykt upp och det hade den. Så nu ska Etoile plågas med massa äckliga små pellets i 2 veckor. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar