tisdag 1 november 2011

Startat....

Ja först var det ju söndag och då var det en och annan plan på gång. Och vintertid - men det påverkar mig mindre än på våren när det ställer om åt andra hållet - då brukar jag sova 2 timmar/natt i ett par veckor och DET är jobbigt.

Jag inledde dagen med att åka och köra bilen genom en värsting-automattvätt så att den blev ren och fin. Smart som jag är så tog jag foton före men det gjorde inget för det började regna innan jag rullade ur tvätthallen så den blev rätt så skitig bara av att åka hem. Sen var det lite innepyssel med sele och sånt innan jag drog ner med Gamla Volvon till grannen för att montera tillbaka de utslitna sommarhjulen, sen hem med en och ner med den nya för att sätta på de hjul som precis tagits av den andra. Jag orkade inte tvätta dem ordentligt däremot. Lite tidsbrist var det också då vi skulle till rakan med Dino.


Röd o fin...

Hur länge sitter ett Streaplersmärke på en bil efter att jag köpte den? Svar: Tills jag kommer hem!

Nyligen anlänt


Det syns inte, men märket är borta!

Bakdelen

Dino fick för första gången gå lite riktiga intervaller och det blir verkligen ett helt annat tryck i honom om han får springa på än om man ska hålla honom över 1.50. Men det ska fortfarande kollas och vinglas och spanas för det mesta - och om han hittar nåt att få "stel-svans" för så blir det lyckligt värre! Jag lät honom gå "nerför" också på rakan och det funkar det med. Sen fick han skritta ner sig längre än vad han ska för att utvecklas i form men i det skede han är nu så är det ju mer kroppen som förbereds inför högre tempon än att han ska bygga formen. Den kommer ju på köpet ändå :)

Det var ändå lyxigt att ha en häst till banan. Jag hade nog inte orkat två vad som kändes. Men jag masserade Moa nån timme efter insläpp så det blev gjort. Jag funderade lite då hon körde lite fotskrapningar som hon inte gjort innan - och som vanligt när det gäller Moa så är det ju hela registret i full fart. Sen kom en kompis och fikade och hämtade datorn + att vi inspekterade ny Volvo och så förstås skadorna på gamla Volvo.  Mycket Volvo har det varit nu.

Sen fixade jag det sista av tävlingsutrustningen och drog igen dragkedjan så att det var klart.
Jag är helt galet sliten men det rullar på.

Måndagen började med jobb, träning och jobb igen... Full fart alltså. För en gångs skull kunde jag jobba heldag när det är tävling också eftersom hon startade så sent. Utebox igen - funkar bra innan värmning, men sen blir hon som en sprattlig ål ungefär. Men den skillnaden att hon väger lite mer. Det ska knuffas och hållas på och steppas omkring och jag vet inte alls. och ju mer uppe i varv hon är desto mer stök.

Samtidigt tycker hon att det är så himla roligt så det är kul med jobbigt att hålla på med henne - speciellt efteråt.  Loppet gick väl ungefär som förväntat, hon tangerade sitt rekord och var med det bland de sista. Hon blev lite för trött men höll farten bra.
Så det kan ju bara bli bättre nu ;)

Jag möttes med stor förvåning från en tjej när jag berättade att hon inte hade nåt i öronen, en travhäst måste ju ha det! Men det tycker inte Moa - hon hatar ju proppar och när hon blir svettig i mössan lackar hon också ur. Jag är inne på att sätta en norsk på henne i stället sen när det blir dags för lite extra gas :)

Vi kom hem strax efter elva och var skapligt glada över att det var Mantorp vi tävlade på. Trötta så vi knappt kunde prata med varann men inte speciellt besvikna heller. Nu spanar vi vidare mot nya mål...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar