söndag 6 november 2011

Massor gjort...

Fredagen var en riktig "day off" när jag egentligen bara jobbade och sen gjorde typ ingenting på kvällen. Det enda som hände under dagen var väl att jag rantade iväg till fotostudion på jobbet för att ta bilder för min jobb-roll också. Fotografen höll på att kasta in mig med vindrufsigt hår men jag såg till att släta till det värsta trasslet, mer styling blev det inte :)

Lördagen började direkt med en sväng till banan med Moa och Dino. De var så där lagom sura mot varann som de kan vara i bland. men som tur är satt det inte i speciellt länge. Moa är verkligen inspirerad även om hon var lite förvånad över att jag körde aningen fortare än normalt. Det var helt underbart underlag på rakan och jag har börjat klura lite på hur jag ska vässa henne nu när jag hittat nyckeln (hoppas jag)!
Dino sen då, planen var att skärpa tempot lite grann mot tidigare och det funkade alldeles utmärkt. Vi körde 3 intervaller och låg mellan 45 (1:a) och 40 (3:e) men det gick en bra bit fortare en bit :) Och som han travar nu :) Jättekul att det funkar så bra! Och att han ändrar sig så mycket!

Resten av dagen ägnades åt att flytta saker mellan bilarna, köra hojen till lök-källaren, prova om Grålle fick plats och det var på millimetern - MEN - Det gick absolut inte att skruva bort något på vänstersidan om den stod så så det var bara att tänka om och ha nån form av vinterförvaring ute eller att forsla bort nu innan snön kommer. Inget jag gillar egentligen men det får väl bli ett skrotbilsupplag här ett tag.

Tyvärr ringde min dator-mekaniker och berättade att hårddisken började bete sig illa igen så det är bara att konstatera att det blir R.I.P. för datorn också. Som tur är funkar ju filerna, det hade varit värre utan dem!
Så nu blir det att tanka över filerna till en av mina externa hårddiskar för sortering och sen har jag lagt in säkerhetskopiering varje dag 18.00 så jag inte ska råka ut för sånt här mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar