fredag 4 november 2011

Fotografering och bilinspektion...

En någon annorlunda start på dagen minst sagt. Vår koncerntidning på jobbet har en grej om folk som kör något extrarejs utanför arbetstid, typ tränar lag eller något annat de brinner för och nu har jag blivit utvald till att bli världskändis ;) Den publiceras alltså på olika språk runt hela världen. Och fokus blir på hästmassagen.

Jag blev lite förvånad när de faktiskt hade bestämt att de skulle ha en hel häst med, eller en del om det nu blir så. Men jag trodde att Dino skulle fixa det så det var bara att prova. Så han blev rejält pälsglansad på morgonkvisten så han blev hal som en ål! Normalt är ju pälsglans massörens mardröm men nu var det ju bara ur estetiskt syfte så då får det funka. Hoppas det går ur någorlunda snabbt så inte grejerna halkar av.

Som jag misstänkte så blev det bara lite stora ögon och en lite uppspärrad näsa när det kom paraplyer som ska rikta ljus på stativ. Men han tog det med ro. Att leka med grimskaften eller att sänka huvudet som de gärna gör när de får massage var bättre enligt honom. Men med ett paraply i ena näven som blickfång så blev det riktigt bra. Av nån anledning kändes det som om fotografen hade mer fokus på hur Dino såg ut än jag. Undrar hur många bilder det blev när jag korrigerade hästen på nåt sätt?
Otroligt nog så var fotosessionen klar på drygt en halvtimme så jag kunde åka till jobbet sen.

Efter jobbet drog jag ner till han som lagat Grålle bil genom åren. Bara för att hissa upp den nya på liften och se hur den är under. Och det var en positiv överraskning för vi hittade inget mer än det som redan är observerat, ja utom att avgassystemet börjar se lite murket ut på ett ställe. Men jag vet var det sitter ett som bara är några månader :)

Så uppenbarligen har jag haft lite flyt den här gången? Hoppas det håller i sig. Men det är kallt med skinnsäten när inte stolsvärmen funkar :o

Hem igenom stan var ingen hit när det är hockey, det tog längre tid än vad det gör när jag åker från jobbet nu. Och då är det tråkigt trots att jag har Mp3-selaren.
Väl hemma drog vi ut en sväng med Moa och Dino. Moas rygg kändes riktigt fin igen! Skönt att jag kan lossa den så bra ändå. I helgen måste hon ha en massage. Dino var på jätteuselt humör först men när vi väl kom ut var han som vanligt. Men han vill INTE att man ska kliva upp från pallen av nån märklig anledning?
Det var verkligen superskönt att komma ut en sväng på hästryggen i mörkret trots att det började dugga fint fint när vi var ute.
Sen var det bara lunchlåda och dusch och sånt kvar.

Snart helg! Det blir mycket häst, bil och kanske lite trädgård och en del dator...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar