lördag 12 november 2011

Snabbjobb och Turnéstart…

Torsdagen blev ytterligare en halvsnurrig dag med rätt fullt upp. Men jag lyckades göra mig fri så pass att jag kunde ta mig igenom alla vägbyggen strax före kaoset. För givetvis har det hänt något så de var tvungna att gräva av halva vägbanan också.
Men en positiv väg-sak har hänt. De har fått upp övergångsskylten vid Flygvapenmuséet! Undrar hur mycket säkrare den övergången blivit om de satt upp ett tillfälligt övergångsställe med skylt över sommaren? Jag vet att jag är löjlig men står det ingen skylt har jag ingen skyldighet att stanna.
Torsdag = banjobb och det var lite tempo som stod på schemat. Lite klarare väder gjorde att temperaturen var lägre än den varit tidigare, snart overallväder men inte riktigt än.
 Tyvärr gick Moas ena boots sönder så hon fick springa utan. Det gick rätt vettigt ändå men inte helt hundra. Vilket jag inte förväntat mig heller. Men hon gjorde ett riktigt snyggt avslut i sulketten så det är nog bara att anmäla igen
J
Dino då – vi fick vänta lite för en som inte hade värsta bästa strategin hade ställt sig framför. Han började med att kratsa hovarna och borsta hästen och sen fick han nästan panik när Dino och jag var klara och jag stod med honom lös!
Dino var för övrigt fin i dag med, vi testade att gasa lite mera och det var inga problem. Sista varvet gick faktiskt 32, lite väl fort kanske men det kändes fint och han var inte trött.
Undrar om det inte är bakbenet som ställer till det med trav i paddocken? Jag ska ändå pressura honom så fort jag hinner nu…
Som vanligt så gjorde jag inte hälften av vad jag tänkt göra undan men det kanske inte är så konstigt med tanke på att jag är tidsoptimist.
Fredagen  började som vanligt med jobb på förmiddagen, sen åkte jag hem och slängde i en tvätt med en jacka jag skulle ha med mig och började packa.  När det mesta var fixat så gav jag mig ut och krattade  ridbanan. Dino är rätt otrolig, mammas särbo körde vinkelslip ca 20 m från grinden och hästen hade bara koll på att det lät lite. Inte rädd med lite spänd så klart. Och så bra som han klev på efter  torsdagens racerkörning J Ja jag vet att det inte är racerkörning ur travsynspunkt men det är några år sen han fick springa så fort.
Vid halv fyra rullade jag iväg mot Lindesberg som var första stoppet på planen. Som vanligt blir jag kvar längre än jag tänkt men det blev ändå ungefär som jag trott då det var lite födointag och kaffepåfyllning också.

Strax före klockan ett på natten anlände jag Borlänge efter en färd som delvis var rätt dimmig och på slutet  stördes av ett skumt missljud på Volvon i hastigheter över 100 km/h

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar