tisdag 29 november 2011

Ändrade planer, igen!

Man vaknar med lite lätt panik när man inser att kursen ska börja ett dygn senare och materialet bara mestadels är klart och det ligger ungefär två selar och väntar på rengöring/vård + lite annat i köket och allt ser ut som en bomb briserat :)
Jag tog med mig datorn till jobbet och skrev den del av materialet som jag hade kvar att författa på lunchen. Tur att det inte är några problem för mig att få orden att flöda.
Det som stör mig en del är att armarna funkar rätt så obra just nu. Jag vaknar och har rätt ont, men sen kommer jag igång utan tabletter som tur är (om jag inte har ont i huvudet). Och att den söndergnisslade tanden beter sig mycket illa även om jag faktiskt nästan slutat gnissla! Åtminstone vaknar jag sällan med spända käkar längre även om det händer. Jag gillar inte att jag får så där ont för det stör hela min funktion. Men tid är ju beställd för att påbörja vägen mot implantat så det är bara att (inte) bita ihop och vänta.

På eftermiddagen kom det ett mail från en av kursdeltagarna om att hon hade lunginflammation! På grund av det låga deltagarantalet bestämde jag mig på studs för att försöka boka om kursen. Och det visade sig gå alldeles utmärkt! Vi beslutade enhälligt att skjuta upp ända till i januari, det ger även möjlighet för mig att marknadsföra kursen lite till :)
Jag tog en lugn kväll med shoppingrunda (bilgrejer och ÖoB) plus lite småpyssel i stället för den storröjning som var planerad.

På lördagen fortsatte jag med städning, sortering av papper, framgrävande av andra papper som jag behövt får fram ett tag och lite mer omstrukturering. Sen tog vi en sväng med Moa och Dino. Moa var som om nån hade atomladdat henne, först kunde hon knappt stå stilla sen studsade hon nästan jämfota av frustration när hon gick bakom och när hon gick först skrittade hon på som bara den!
Dino gick ändå inte sakta men han hade inte en chans att hänga på.

Söndagen var det ju stormvarning - i och för sig mest i södra Sverige men så klart blåser en fin Västan rätt bra här också. Redan på förmiddagen såg det ut så här i Solbacka!


Nu kan det kanske härledas till lite sämre underarbete då stolparna säkert måste fixeras lite bättre i så löst underlag, men ändå.  Det som däremot ser ut att vara bättre är ihopmonteringen och kvaliteten på virket får klart godkänt!
Det kändes faktiskt helt okej att inte hålla kurs i blåsten, hästarna var tvungna att gå ut utan täcken och för säkerhets skull monterades gaveln på tältet ner.

På eftermiddagen drog jag till Björsäter för att få hjälp med att serva bilen. Det gick förhållandevis bra förutom att ett av tändstiften (som jag tog från gamla bilen) var spräckt och att jag lyckats köra så vilt att en oljedunk spruckit på vägen dit :o Lite extra kladd minst sagt och motorolja har inte samma bra egenskaper som massageolja kan jag säga.
Otroligt skönt att få servicen fixad innan det blir kallt. Något som jag däremot inte gjorde var att byta däck på mammas bil och hästtransporten. Det var inte så lockande i blåst och i vissa fall regn.

Men jag har fått massor gjort i helgen när jag vann en massa tid och är klart nöjd med helgen. Även om jag inser att min elljusstake kanske bör förpassas till Återvinningen då den fick nya lampor och på eftermiddagen bränt allihop!

Jag fick klart nytt kursdatum också, nu blir det 21-22/1 2012 i stället, en jäkla massa ettor och tvåor i det datumet :)

På måndagen tränade jag, spanade in andra tricepsstretchar, shoppade ett nytt tändstift och gjorde en ordentlig massage på Moa vilket minst sagt var välbehövligt! Hon tog nog den där giren för traktorn lite illa i ryggen, och jag undrar om hon inte är öm i kotan på höger fram? Böjprov är ju bokat om några veckor, och så blir det ju några jobb innan för att känna hur det känns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar