fredag 27 maj 2011

Tiden rusar - och jag hinner knappt med

Eftersom hästarna är i halvdant skick och jag haft en nästan överfull bokningsbok sista veckorna har min stackars blogg fått ligga för fäfot men det är bara temporärt!

En stor del av det beror på jobbet också eftersom det varit några helt galna veckor nu. Jag hoppas verkligen att det går att komma till någon form av balans?

Jag har nu gått färdigt idrottsskadedelen på massagekursen, den var otroligt intressant ända in i slutet. Det är otroligt vad man kan göra när man väl hittar kroppens naturliga balans! Så nu håller jag så klart på att "balansera om" mig med målet att få en bättre kropp ;) Det bästa är att jag dels tror att jag vet när problemet uppstod (när jag var 13) och att jag kommer att få ett kvitto på om jag lyckas då det handliar om rörlighet, eller snarare korrekt rörlighet, i bäcken/höftled. När jag lyckas sitta på rätt sittben i vänster varv, då är jag på väg att lyckas. Men det kommer inte att gå så där fort att fixa tror jag. 3-4 månader kanske?

Det som är roligt är att jag får så otroligt bra respons från mina kunder! Fantastiskt roligt! Man blir peppad av att höra att man är bra och likaväl när en motsträvig gammal muskelspänning ger med sig... Och nu känner jag att jag ännu bättre på häst också!

Hästarna då? Jag provade Nisse i helgen men det verkar rätt likt förra året, segdraget även om det inte syns på honom. Vid testet hade han förbättrats rejält men det var ändå alldeles för hög puls efter viss tid och återhämtningen var inte riktigt tillfredsställande.Moas ryggspänning har släppt men hon är ju så jäkla sned i bäckenet. Och just nu är det dags för nya skor. Hon ska på behandling på måndag äntligen. Hoppas den tar bra på henne.Annars är hon som vanligt - surar om man inte kommer fram och gullar med henne.
Dino då? Jag har ju varit riktigt uppgiven - men har kommit i kontakt med en tjej som jobbar med akupunktur och rått mig till en punkt-kur jag ska använda på honom. Och den verkar faktiskt ge resultat! Jag ska provköra och se hur han verkar i kväll.
Nisse ska provas i morgon kväll då det är en halvdags jobb inplanerat ungefär på FM och EM. Hackigt värre men det är bra då det är häst på FM och människa oå EM.

Och på söndag är ju Elitloppet! Enda gången på året som jag tittar på TV nästan om jag inte hamnar hos nån som har TV:n på. :)

Jag hoppas att livet kommer i nån form av rytm nu, nästa helg är ju långhelg (och jag har bara bokat upp en dag), sen jobbar jag EN dag innan det blir lite rockfestival!Tjohooo!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar