tisdag 10 maj 2011

Stel vänstersida och Snorig mule :(

Jag undrar hur många centimeter regn det kommer nästa helg när jag är ledig eftersom det varit superväder nu när jag gått på kurs hela helgen!

Söndagen var också kursdag och vi ägnade oss åt att lära oss ännu mera om kontrollpunkter man kan checka för att se var folk behöver träna - vilket kommer att underlätta ytterligare i massagen.
På eftermiddagen var det lite mera "lek-läge" på det med att prova en massa övningar på balansboll. Jag måste säga att jag imponerad inte på någon annan än mig själv, men jag tog lyra 2 ggr på en enkilosvikt. De som vet hur bollrädd jag är borde göra vågen! :p

Eftersom det var sista dagen slutade vi lite tidigare (det är bara jag som inte har resväg) så jag hade bokat in en kund hemma. Som vanligt hann jag inte städa undan mer än det allra värsta. Selväskor och sånt i köket får folk räkna med om de kommer till mig. ;-) Jag har ju inte en massa saker på bänken åtminstone. Bänken ja, den behöver justeras lite, armstödet måste fixas och huvudstödet spännas till igen, plast och skruvar är en konstig konstruktion.

Efter behandlingen gick jag ner och masserade igenom Moa lite lätt. Herre Gud vad stel hon var på vänstersidan, där har hon spänt till sig rejält. Men hon verkade gilla massagen och jag började att lossa lite runt bäckenet på hennes gamla problem som förmodligen inte blev bättre av halkgrejen.

Sen åtstakom jag faktiskt några matlådor. Man blir lite mer kostmedveten när man går på kurs. :) Lax och dinkelblandning blev en riktigt sjysst kombination.

Det märktes att jag varit borta ett tag och att jag var uppbokad veckan innan kursen för det var halv kalabalik på det jag gör på jobbet. Men jag tror jag kan hålla fokus skapligt under veckan så det löser sig.
En himla fördel var det att ha ett skåp i omklädningsrummet på jobbet i stället för att försöka vara tidseffektiv i kön till duschen på träningsanläggningen. Där märks det minsann inte att tjejer är minoritet på företaget?

Mycket vatten gick det åt då det var supervarmt på träningen och kylanläggningen till kontoret inte funkar. Men trots att jag försökte fick jag visst inte i mig tillräckligt. Huvudvärken var ett faktum när jag kom hem från jobbet men det var bara att bita ihop och dra till banan. Ingen resorb fanns det hemma heller. Typiskt.

Nisse var jättefin, mamma hade satt på vanliga släta framdojjor på honom igen nu och det gick jättebra. Men... när vi duschat kom det lite vitt snor? Det är möjligt att vi får skjuta upp alla planer igen? Det hade ju varit bra att kunna prova honom i kurvor i helgen men är han dålig är det ju inget option. Jag hade tänkt köra en akupressurbehandling på honom men huvudvärken blev så intensiv så jag glömde av. Det hade ändå inte blivit bra när jag hade ont. Man ska må bra för att akupressura.
Däremot fick han en extra dos C-vitamin så jag förhoppningsvis hjälper lite?

Inte kom jag mig för att checka återhämtningen heller, vet inte vad som hände när jag kom hem? Ja, det måste kollas i kväll.

Många behandlingar under veckan inbokade igen - nästa vecka är i princip tom då det finns risk för övertid i stället. Och sen sista kurstillfället då. Det känns inte som jag hinner någonting alls? Men det gör jag ju, det är ju viktigt för mig att jobba mycket nu och komma in i det så det blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar