söndag 8 maj 2011

Oj - nu känns det igen!

Underbar solig dag och kurs hela dagen.

Jag undrar vad som hänt sen tidigare kurstillfällen? Det har ju varit intressant och lärande hela tiden - men lördagen var nästan åt hållen med akupressurkursen när man kom till vandrarhemmet med tom hjärna och bara satte sig och pustade ut och försökte smälta dagens undervisning ALLA sex kursdagarna!

Det går inte riktigt att jämföra eftersom jag ändå har en del grundkunskaper men visst känns det i skallen.

På förmiddagen pratade vi styrketräningsteori, det kan ju vara bra även om jag inte känner så många som kör på gymmet direkt. Mina kunder är ryttare och kontorsslavar ;-) Med något undantag hittills...

Efter lunch var det dags att prata axlar - och föreläsningen halkade iväg betydligt djupare än vad kursmaterialet såg ut att erbjuda. Hur intressant som helst och det gav många tankar om dem som jag behandlar nu och min egen axel även om den inte är riktigt typisk i sitt beteende för just den felorsaken som är vanligast.även om jag verkligen är skitöm i de musklerna på den sidan.

Lite trist att det ska vara så förbaskat fint väder när man är på kurs och måste sitta inne. Och inte orkade jag nåt speciellt när jag kom hem heller, bara ut och skritta en sväng på Nisse tillsammans med Moa. Han känns urfin och jag konstaterade att det inte är gjorden som är orsak till hans sår bakom armbågen för det sitter för långt fram. Han är jätteöm på det och tycker det är jätteelakt av mig att ta på det och smörja in. men han kommer inte undan.
Moa såg ut som om hon han blåmärken eller sträckningar överallt och det är väl inte helt omöjligt. Däremot blev hon betydligt bättre i steget av att promenera en sväng. Men på måndag ska hon inte med till banan. Måndag ja. Inga tävlingar och jag ska jobba tisdag till fredag på kvällarna så då passar jag på.

Lite oroväckande är att Nisse återhämtade sig lite dåligt efter intervalljobbet i torsdags, det blir inte så många intervaller på måndag och sen får jag se om det blir provlopp. Jag tänker inte köra på honom nånting om han har infektion i kroppen.

Tidig kväll blev det kan jag lova, funkar inte tankeverksamheten finns det liksom inget att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar