tisdag 17 maj 2011

Kroppen...

Oj, är huvudet dumt får kroppen lida - verkligen. Jag körde en timma balansplatta 3 ggr förra veckan (på jobbet vid skrivbordet) - och det fick vaderna lida för kan jag säga. Jag vaknade mitt i natten av kramp i en dela av ena vadmuskeln men den släppte som tur var fort.

Jobbet är rena snurren nu då jag ev. har deadline på torsdag på ett stort jobb. Därför har jag hållit i princip rent på bokningar den här veckan. Och det är nog tur för det tar på huvudet att hålla på med listor och sitta framför datorn HELA dagen.

Förutom lunchen då. Undrar om det var ödet som bestämt att vi skulle köra ett pass för vaderna? :p Jobbigt var det åtminstone, mina hopp var ungefär lika graciösa som när en gris hoppar, haha. Men det lossade lite efter hand och jag var väldigt noga med att stretcha vaderna efteråt. Nåt som är positivt är att jag börjar lära mig snurra och kicka, det har ju bara tagit 1,5 år men vi gör det inte så ofta kan jag säga som ursäkt.
Det är otroligt skönt att träna när man har så mycket, det är min ventil för att frigöra spänningar i kroppen och det funkar utmärkt.

Lite övertid blev det också. Sen var intentionen att göra iordning i köket men jag behövde vila huvudet så jag gjorde det i stället.

Förresten, jag vann ett par glasögon från www.lensvay.se i dag! Snacka om rätt person? Jag har ju shoppat 7 par i vinter så det finns knappt några jag vill ha på sajten längre ;)

Dino har numera overall på dagarna till att börja med och är naken inne. Och så har han fått gå över till spannmålsfri kost och käkar lusern och betfor nu.
Hoppas det funkar.... För vad gör jag annars? Ja det vet jag ju. Men jag vill inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar