söndag 15 maj 2011

Off, off, och mera off...

Nu ligger jag verkligen efter men det finns inte så himla mycket att rapportera eftersom Nisse mycket riktigt visade dålig återhämtning och nu har 10 dagar ledigt. Tisdag och onsdag ägandes åt lite jobb och massor av "marknadsföring" ute på fältet så det blev några sena kvällar där. På onsdagen hoppade jag till och med över boxpasset eftersom jag behövde energin på kvällen.

Det tog jag igen genom att köra styrka-station på torsdagen och trots att jag stretchade bakdelen extra mycket så kände jag nästan omedelbart hur jag skulle känna på fredagen. På kvällen körde jag Dino en sväng (han var hur jäkla trög som helst) innan jag drog igång mottagningen hemma.Behöver jag säga att jag var matt efteråt? Glömde till och med att lämna över kvittot jag skrev till första kunden. :o Det är ändå praktiskt att massera hemma, tänk om hästägarna kunde komma hit med sina hästar också! :)

Jag har verkligen varit på väg någonstans hela dagarna och kvällarna hela veckan så det var rätt skönt när det blev fredag. Men då behövde så klart mamma massage - så klart hon får det. Det vore väl sjutton annars med tanke på att hon skor mina hästar? Men jag tog henne direkt efter att jag kommit hem för jag anade att jag inte skulle ha för mycket energi sen efter att haft fullt pådrag varje dag den här månaden sen den 1:a som faktiskt var ledig.

Lördagen var då helt oplanerad - och tur var väl det! För inte var det den bästa av dagar direkt. Det började med att boxpasset som jag och syrran laddat för blev inställt pga sjuk instruktör :( Sen drog jag och hämtade bikinin jag skickat efter, den var nästan helt perfekt! Nästan då för att den inte alls såg ut som på bilden! I stället för ett brett mörkt knytband under bysten satt det ett illcerise smalt! :o Och nä, den sitter skitbra så det får vara att skicka tillbaks den till USA och krångla... Men man kanske skulle maila dem och fråga varför den inte ser ut som på bilden? Om jag orkar...

Jag fick mindre roligt pappersarbete också då fakturaunderlaget från Distriktsveterinären kom (tillsammans med en massa påminnelser om att jag missat att betala tre räkningar i månadsskiftet). Dödsfall gör att huvudet inte funkar som det ska. Jag har fortfarande en massa bilder i huvudet som jag ska bespara dem som läser. Vissa detaljer är inte kul att minnas. De av er som upplevt att ha en död häst liggande i några dagar vet vad jag menar :(
Resten av hästarna har kommit i balans igen för övrigt och vi spånar lite om vad vi ska göra med boxen. Det lutar åt att vi gör iordning den och hyr ut den.

På lördagskvällen tog jag min stora fina akupressurbibel och gav mig ner och behandlade hästar på löpande band, Nisse fick hals och lite grann för knä/ländrygg. Moa fick hals och rygg, Dino fick för bogar och framhovar. Dino ja, tyvärr hittade jag att han utvecklat fullt eksem sista veckan :(
Så utöver den osäkra prognosen har han dessutom fått på sig sin mammas gamla eksem-"overall".
massor av pyssel i dator och hem men vad hjälper det?

Söndagen gjorde jag klar all bokföring jag låg efter med - företaget rullar på, det kan med lite flyt bli rekordår i år! Om jag får igång nån häst också kan det ju bli ännu bättre.
Sen gav vi oss ut på en solig söndagspromenad med Dino och Moa. Moa ser verkligen ut att gå åt rätt håll nu. Hoppas ömheten i frambenen ger sig också snart. Det är dags att jaga fotvårdare till henne också.

Grön häst

Och på eftermiddagen var det lite jobb, två hästar i närheten innan jag for vidare för att kolla vad det är som skramlar i min bil. Inget allvarligt men det måste bytas för att bilprovningen ska vara nöjda och förmodligen för att de slitna hjulen inte ska bli snedslitna också.

Det blir en intressant vecka som möjligen kan innebära en del övertid i början nu. och så sista delen på Idrottsskadekursen :) Jag har bara en prel.-bokning under veckan på grund av att jag vet att det kan bli körigt på dagtidsjobbet.

Och så måste väl Nisse kollas med några intervaller bortåt helgen också? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar