fredag 6 maj 2011

Positivt och negativt???

Under torsdagen fixk jag tag i Tobias G, precis efter att han vunnit ett lopp och varit tvåa i det efterkommande, det måste väl vara den absolut bästa tidpunkten att ringa till någon man vill ha arbete utfört av? :) Nu vet jag inte om det blir som jag tänkt ändå, det finns ju vissa parametrar som måste satämma. Om kval och premie slås ihop är han tyvärr upptagen så då får vi vänta till mitten av juni i stället.
Det löser sig, i vilket  fall som helst, har vi väntat så länge som 5 år så kan vi väl vänta några veckor till?

Vi måste ju först se om han kan springa i provloppet? Han går fortfarande med sina halvrunda skor saom bara fungerar rakt fram men vi planerar att byta snart.

I dag var det ju åka-till-banan-dag med stopp på vägen på travshopen för att köpa en fransk gjord till. Ägaren var inte där och hon som stod i kassan var riktigt rolig, hon var ju på plats när jag kollade första gången och nu när jag sa att jag köpt en redan så argumenterade hon vraför jag skulle köpa en till, haha. Sen kom hon på att det lät som hon inte ville sälja den till mig och blev full i skratt och poängterade det själv. :)

Så nu slipper jag välja vem av pållarna som ska ha den bra gjorden, suveränt eftersom jag tycketr att allihop ska ha den.

Nisse fick fortsätta på inslagen bana angående utrustning på huvudet, jag borde väl dra bort nosremmen helt men det känns psykologiskt bra för mig att ha den där runt nosen, haha. Hästen var jättefin, trots att vi råkade ut för en långrtadare som inte ens släppte på gasen när vi slulle över vägen. Det visar verkligen hur cool han ändå är när det brakar förbi en sån bakom ändan på honom och han inte drar även om han blir rädd. Han är ju rädd för stora bilar. Inget i öronen som vanligt.
Pigg och spänstig fortfarande och helt reglerbar. Han känns nästan lugnare nu än innan det misslyckade kvalförsöket?

Moa däremot kändes inte nåt vidare, munnen fungerade och hon ömmade inget på käken i dag men jäklar vad sned hon var! :o Lilla gumman, jag tror jag måste massera henne i helgen... Och så hostade hon lite igen, undrar vilket pollen det är som inte funkar? Det är skönt att tiden till Jocke Mossenberg är bokad föör henne, hon är kort i steget och jättekort i vänster sida.

Sen när vi kom hem behandlade jag Dino igen, det var rejäl skillnad på honom i positiv bemärkelse. Otroligt om jag lyckades pricka rätt direkt med akupressuren men det vore ju bra.

Sen har vår inhyrning med brunstproblem börjat skrika och gunga vägg igen men det var bara en tidsfråga, hon har ju stått hos oss sen hon var fyra så vi är ju vana vid problemet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar