onsdag 4 maj 2011

Men vad hände???

Vad sjutton hände med våren???? :( Upplysningsvis så FRYSER jag!!!

På morgonen när jag packade väskan och påsen inför kvällens jobb så övervägde jag om jag skulle ta med jackan för när vårvärmen väl kommit så brukar det ju bli lite varmt.

Det SNÖADE till och från under dagen (vilket jag som tur var inte såg då jag sitter inspärrad mitt i ett hus utan fönster, och medan jag masserade så vräkte det ner snö så pass att det lade sig på stenar och eltrådar och allt man såg från fönstret.

Okej att det försvinner men ändå, det är ett hån när det är en månad kvar till mini-semestern i Sölvesborg.

Hästarna fick tyvärr stå över då jag kände mig i klass med en isglass när jag kom hem. Så länge snabbjobben går som de ska så är det ju ingen större katastrof, ett tag var jag inne på att massera Nisse men den tanken övergav jag också. Den hästen jag gjorde i kväll är en rätt tidskrävande dam, mycket trevlig men det finns MYCKET att jobba med. Nu var den här hästen väldigt uppenbar, men tyvärr en som gått med för tight sadel och då brukar det finnas mycket att jobba med.

Nu vill jag att alla papper ska komma så att jag kan avsluta det här med försäkringsbolaget också. Tråkigt att vänta.

Nåt jag inte behövde vänta på däremot var träckproven. Inte blev jag klok på dem heller? Nisse hade bandmask? Eller vänta, han är rätt tålig och jag vet att Bella hade det en sommar så jag tror jag vet var det kommer från. Moa och inhyrningarna har blodmask, odling är satt på dem. Och Dino nollade som vanligt.

Hoppas jag blir lite gladare snart igen, det känns bara bra när jag kört fort och när jag kommer på nåt intressant muskelproblem just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar