tisdag 3 januari 2012

Sista veckan 2011 :)

Oj vad fort det gick med jul och nyår...

Jag kan väl inte säga att jag haft fullt upp mer än att jag gjort MASSOR av pappersarbete som jag inte hunnit under de senaste månaderna. Dator-kraschen med undermåliga backuper ställde till det en del för mig så nu håller jag på att ställa saker tillrätta ordentligt.

Julafton tillbringades förmiddagen i stallet med stormockning (blir ju inte så mycket på 2 st) medan mamma skodde Dino och sen en sväng i det gröna i strålande Julsol. Rosorna blommar på!


Eftermiddagen tillbringades hos syrran med en massa julmat och slappande innan det var dags att åka hem och släppa in hästarna. Resten av den dagen tillbringades i lugn och ro. Julens största besvikelse var att TV-programmet om Lemmy gick på TV4 Fakta. :(

På juldagen var storm så då var det inte så mycket att göra annat än att jobba i datorn - vilket var nog så nyttigt. Jag har mängder av dubblett-filer och dylikt som måste städas upp nån gång men just nu är det fokus på att få tillbaka bokföringen till den nivå den var innan raset.

Måndagen drog vi till rakbanan med Dino. Han är trööööög när han tränar själv men vi testade 6 intervaller för första gången - och sen fick vi sällskap i 2 intervaller och då blev det kul! Den första av dem travade han inte så bra men det var för han hade halsen krokig och hade lite span på märren bredvid. Hon såg däremot skitförbannad ut med slickade öron. Men matte sa att hon alltid ser sån ut när hon springer. Intervallen efter fick han nosen först och då var det en ny Dino (eller nygammal egentligen) som visade sig. När han fick lite press blev det bara roligare och då satt traven klockrent. :)
Jag hoppas att det håller, det vore fantastiskt roligt.

Resten av veckan jobbade jag men det var ändå rätt lugnt, vi hade klart för oss vad som skulle göras. och jag hade inga kvällsjobb mer än på onsdagen. Det jobbet blev dessutom två jobb så det blev en bra avslutning på massagen. Innan det hade jag varit ute en skritt-sväng med Dino också. Otroligt skönt att rensa huvudet med lite frisk luft.

Dino hann få sig en massage och Moa, hon har fått vila lite från allt. Hon får sin medicin och verkar rätt glad ändå. Jag tycker så synd om henne med fötterna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar