tisdag 27 december 2011

Vardagen rullar på, trots Julen :)

Förvisso ligger bloggen lite efter men det beror enbart på att jag hållit på med andra saker som jag tycker ska prioriteras, typ hästar hus och så lite umgänge på julafton. :)

På torsdagskvällen drog vi till Mantorp med Dino, det var bra skumt att åka med honom ensam. Och han förvånade genom att inte spela svår i boxen heller. Jag gillar ju inte det riktigt eftersom det kan vara ett tecken på att de har ont. Om de inte alltid gjort så alltså. Men det är länge sen han var så där riktigt trög nu.
Han var lite glad och for runt hela första bakvarvet i parad-trav med svansen i vädret, han har inte så tung svans så det är riktigt plym-läge som gäller.
I den snabbare värmningen var han lite kantig som vanligt, men när vi körde på i det viktiga heatet så kändes han jättefin. Inte alls så som förra gången vi gasade lite extra. Jag har hittat ett samband mellan att han springer och spanar på saker och inte är rak i kroppen och det dåliga drivet i vänster bak. Det känns som jag MÅSTE börja dressyra honom och stärka det där bakbenet mer. Det är musklerna ner i benet som är svagare medan de uppe på rumpan är svagare.
Men jag var jättenöjd med honom, vi körde 1.28 över 2140 m och han gjorde det jättebra. Men jag är så klart orolig för hur han ska funka tillsammans med andra hästar. Han gjorde ju riktigt fula stopp-galopper med kast i starten innan han blev halt för snart 3 år sen.

Fredagen var det minst sagt halvfart på jobbet. Det blev dessutom halvdag! :) Jag hann förbi ICA och det var faktiskt inte HELT hysteriskt. Sen tänkte jag väl att jag skulle hinna göra lite Jul-fint hemma men jag hade fått ett reklam-mail från ett klädföretag med 30% på rea-priset så det var ju svårt att motstå. Dessutom var det 2700 artiklar att kolla igenom! Det blev en hel del beställt så nu har jag snart lite nya kläder i både bas-variant och så några så där lagom galna som jag bara älskar... :) Men de funkar ju varken på jobbet eller i stallet, hihi
Så det blev bara lite pyssel och lite dator-jobb efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar