onsdag 11 januari 2012

Blickar mot våren...

Även om den här vintern passar mig alldeles utmärkt med lite snö och sen tö så är jag aldrig riktigt nöjd med vintern. Men Dino har börjat fälla i pannan - första vårtecknet. Underlaget är för knöligt för hästarna och man måste ha broddat utifall att, vilket slite i onödan. och Moa har fått en hovböld med rätt mycket lymfa i benet. Så klart i höger bak som var den sämsta. Det i kombo med att Dino tunnat ur lite gör att jag inte riktigt vet hur jag ska göra.

Tandkoll och vaccination är beställd för Dino på fredag (vilket gör att jag skjuter upp banjobbet till torsdag)och då kollas Moa i munnen och om det inte blir för jäkligt med foten kan ju veterinären kolla på den då. Det tog inte många dagar efter Metacam-kuren innan bölden blommade ut. I bland tror jag att medicin nästan fördröjer själva förloppet när det kanske är bättre att det kommit ut direkt? Eller är det så att det blivit ännu värre om medicinen inte satts in?

Jag kämpar på och experimenterar med mina tabletter, på måndagen köpte jag B-vitamin att komplettera med och delade upp tablettintaget på tre tillfällen i stället. Och så hade jag lite "presenter" att trassla ut från utlämningsställena i stan också. Det kanske blev lite mycket julklappar till mig själv när jag summerade men det är jag säkert värd! Det som kom nu var en dragkrok till bilen och en ny privat-mobil. Vilket INTE är smart den dagen man ska ut och köra häsr, det tog tid innan jag kom ut i stallet för att rida en sväng! :)
Men jag blev mycket positivt överraskad av Dinos bjudning och bärighet. Nu var han helt nyskodd fram men han har aldrig puttat över mig så litet som han gör nu från början. Det tyder ju på att bakkärran ändå blir starkare. Jag har varit lite fundersam på grund av en akupressurpunkt i ljumsken också. Han blir jättearg när man behandlar den och kickar och slår med svansen.Men den sitter mitt in i en muskel så jag testade om han inte var spänd i stället och det verkar ha gett resultat? Det måste följas upp.
Det var underbart skönt att ta en sväng i ett faktiskt lite vitt landskap och samtidigt riktigt skönt att sitta på just Dino för vi träffade på en lös hund på promenad som jag först trodde var ett rådjur. Hunden var superlycklig och for runt som skrutt och spanade in allt, helt ointresserad av oss och utan minsta lust att lyssna på matte. Dino funderade lite på varför hunden for runt men han är stencool när han vill.

På tisdagen drog mamma på semester och jag fick intyga på heder och samvete att jag ÄR vuxen och klarar att hålla det flytande under en vecka. ;) Det är inte mycket som ändrats där sen man var 13, hihi.

Första kvällen var absolut inga problem, i och för sig vilodag för Dino och dessutom utan kvällsmatning men jag hade en stor uppdateringskväll för amatörföreningens skull. Ärligt så börjar jag ledsna på att vara den enda som jobbar med den sidan även om jag har några supporters som hejar på mig. Men nu finns en aktuell tränarlista ute. Vi får se hur jag gör framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar