måndag 30 januari 2012

Jobba, jobba, jobba :)

Då var det dags att hugga tag igen då, slutet av den här veckan var rätt likt slutet på förra året!

Jag fick sova rätt bra på natten, vaknade bara 1-2 ggr så det får man vara nöjd med. Och dessutom kunde jag sitta lite normalare på stolen på jobbet. Jobbet ja, det går så himla bra nu. Saker som legat och malt i år börjar lösa sig och sånt som ska göras på kortare perspektiv är i full gång. Det kommer att krävas fullt fokus men jag tror det kommer att gå. Hoppas det åtminstone så jag inte blir "nästan utbränd" igen...

Under dagen bokade jag tid hos vårdcentralen för att visa upp axeln. Det kan ju vara bra om den fortsätter jäklas. För gör den det får jag kanske lägga om mitt liv lite? Även om boxningen faktiskt gick bättre än på länge. Jag så däremot till att undvika "axel mot axel-övningar".

På kvällen hade jag en kund hemma innan jag gav mig ut en skrittsväng med Dino. Jag fick sällskap på turen av en av inhyrningarna. Det har blivit mycket ensamkörning senaste månaden annars.
Precis lagom med en körtur innan kvällsmatning och sen ta kväll.

Fredagen var rätt lik torsdagen med skillnaden att jag packade både bänk och hästväskan och drog iväg. Först en häst och sen in i boningshuset och fälla upp bänken. Det gick faktiskt alldeles utmärkt även om det bara går att göra så hos hästfolk med tanke på hur ren man är efter en häst :)

Lördagen började jag med att vi packade träningsgrejerna och drog till Mantorp igen. Nu var det äntligen rakbana på gång. Tyvärr är jag inte riktigt nöjd med hur Dino rör sig men det blir att jobba vidare på det.Nu är det ÄNTLIGEN kommit provloppsdatum så funkar det inte som jag vill :( Hoppas verkligen att det "bara" är bakkärran". Nu får han bara ett rakbanejobb nästa helg för att bibehålla formen och sen är det dags om två veckor om han inte blir sämre.
När jag kom hem var det bara att tvätta av sig och vila en timme innan det var dags att packa bänken igen och åka iväg för en eftermiddags jobb. Bra ställe där man får massor av mat och fika och skäll för att man är för smal. Dessutom kan jag ju inte äta mig stoppmätt när jag jobbar så då fick jag även skäll för att jag åt för lite, haha.
Sen blev det lite brådis eftersom jag lovat att ta en fika med en kompis på kvällen och räknade med att vara hemma vid den tiden då jag packade ihop bänken. Men det fungerade ju nästan ungefär som planen var.

Söndag sen då, med det tempo jag hållit var det rätt skönt att ett av stallen jag var bokad i bokade av pga förkylning. Jag var i Norrköping klockan nio och var hemma igen vid elva-tiden. Sen såg jag till att ta det riktigt lugnt för det var första lediga halvdagen innan jag avslutade dagen med en massageomgång på Dino. Den åttonde sen i torsdags alltså trots tre avbokningar :) Det jag konstaterar när jag masserar Dino är att han är betydligt bättre i manken och även bak. Jag undrar om det inte bara är så att han stabiliserar om sig efter förra massageomgången? Nu hade jag inga hjälpmedel så jag var inte riktigt lika djupt som sist men skillnader i spänst i muskulaturen behöver man ju inga grejer för att känna.
När Jocke behandlat har det ju tagit upp till 6 veckor innan de stabiliserar sig i bland och jag har inte riktigt koll på hur långt ifrån hans korrigeringar jag är med mina "specialare"

Det känns helt okej att ha fem dagar utan bokningar och snabbjobb och så en lite lugnare helg med 4 bokningar nästa helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar