måndag 6 februari 2012

Kylan slog till över Solbacka!

Jag är fullständigt usel på att få till uppdateringarna nu men det beror delvis på att jag använder luncherna på jobbet till att uppdatera bloggen. Vad har jag att skylla på då? Jo att jag hade ett besök på Vårdcentralen på onsdagen och att datorn på jobbet kraschade på torsdagen och det tog ett bra tag innan jag hittade en annan att jobba vid.

Då det äntligen blivit klart med provloppsdatum så bestämde jag mig för att gå ner i antalet snabbjobb. Eftersom jag inte varit 100% nöjd med Dino de två sista gångerna så valde jag att lägga krutet på massagen i stället och försöka fixa till honom. På måndagen hade jag tänkt rida men nacken och vädret gjorde att jag tog en sväng i vagnen i stället. Man blir stelare i kroppen men det ställer inte samma krav på axlar och nacke.

På tisdagen hade vi vilodag vilket var rätt skönt - boxen gick riktigt bra och det lossar mycket på mig. Och äntligen är orken på väg tillbaka! Nu kan jag blåsa på fullt från början till slut igen! Jag borde egentligen massera Moa men har skjutit det lite på framtiden. Däremot får hon dagligen pyssel och uppmärksamhet vilket hon älskar. Jag skulle behöva göra lite räknearbete och sånt också men jag har inte riktigt kommit igång, nacken gör att jag blir lite extra kvällstrött verkar det som.

Onsdagen var det dags att åka till Vårdcentralen och visa upp axeln, det var en snabb sväng in och berätta vad jag upplever för besvär och vad jag gjort sen oktober när jag krockade. Hon lät som hon var överens med mig och gav mig en remiss för röntgen av axel och nacke även om varken hon eller jag tror på någon fraktur, möjligen en pålagring då.
Jag tog en kort sväng med Dino den kvällen då det blåste snålt och temperaturen började sjunka neråt -6 grader. Det är otrolig skillnad mot förra året med då tyckte jag det var varmt vid -6 nu tycker jag tvärtom.

På torsdagen var det dags att boxas lite och sen när jag kom tillbaka därifrån så dog jobbdatorn! :o Sånt tar både ner tempot och ställer till problem. Men efter att ha stökat runt en del så hittade jag en plats där det inte sitter någon och den platsen är utrustad med både höj- och sänkbart skrivbord och en dator! Efter jobbet var det dags att gå på behandling för axeln igen. Mycket intressant att få reda på hur mitt skelett betett sig, det kanske verkar konstigt att det kommer fram nya saker hela tiden men kroppen anpassar sig efter förutsättningarna och tydligen har jag missbedömt kraften i krocken helt och hållet. Mina ryggkotor är nämligen påverkade precis över och under där bilbältet korsar kroppen. Så det tar nog ett tag till innan jag är okej igen.
Och äntligen så kom svaret på Moas stappliga gång. Alla dagar i veckan hellre en hovböld än en halkskada! Nu när den spruckit så kan det väl förhoppningsvis bara bli bättre?

Oj vad fort veckan gick, fredag igen! Och KALLT! Under -10 och det känns hiskeligt kallt när man inte är van. Det gjorde att jag valde att massera Dino en gång till i stället för att köra honom. Det blev också ett litet klädsel-test eftersom temperaturen skulle fortsätta vara låg och jag skulle iväg och jobba i ett stall på lördagen. Dino kändes faktiskt bättre, den stumma strängen vid bäckenet som jag aldrig kommit åt innan den behärskar jag fullt ut om jag får använda en sån där massage-grej som ser ut som den har 4 "ben"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar