onsdag 8 februari 2012

Full fart mest hela tiden...

Helgen gick som vanligt rasande fort!

Lördagen hade jag "bara" tre hästar bokade och det borde man ju ha klarat på så där 4,5-5 timmar utan några större problem. Men när man börjar lära känna folk lite bättre så tar gärna pauserna lite längre tid och det gjorde absolut ingenting. Dessutom tog jag mig god tid med alla tre hästarna då jag vid tidigare besök på detta ställe alltid haft en deadline tills jag skulle vara på nästa ställe och den här gången kände att jag hade tid.
Vissa stall är verkligen skönt att vara i, jag undrar om jag inte ska skaffa en mikro och ställa i sadelkammaren också. Det kan ju vara skönt för inhyrningarna vid de tillfällen de blir långvariga i stallet.

I vilket fall som helst hade jag en jättefin dag bland fina hästar och trevligt sällskap. Det ska verkligen bli spännande att se vad som händer med de här hästarna!

På söndagen var det minus 18 grader när jag gick ner och morgonfodrade, och minus 2 i stallet där vattnet går in. Tack och lov för elvärmekabeln så att vattnet funkar!
Förmiddagen ägnades åt tvätt-o-röj för att få undan lite prylar. På eftermiddagen skruvade vi ur de broddar som gick på Dino och åkte till rakbanan. Vi träffade på en annan som också ska gå provlopp på lördag så vi passade på att köra rakbanan tillsammans. Jag åkte ut med samma halvlånga tömmar som jag alltid haft och det gick faktiskt riktigt bra förutom den gången som han fick gå iväg först. Han är hur reglerbar som helst, tills han får nån längd till godo och "konkurrenten" ska försöka komma upp jämsides. Då klipper löpskallen i rejält kan jag säga.
Han kändes jättefin igen så nu är jag inte så orolig längre!

På kvällen skulle jag ha två kunder hemma men den ena av dem dök inte upp. Missförstånd med tiderna trots att vi till och med kört med kallelse i mailen på den. Men så kan det bli.

Helgen gick fort som sagt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar