onsdag 29 februari 2012

Åt rätt håll....

Fredagen var verkligen en dag som inte gick till historien som lyckad. Mest på grund av att jag var helt slut efter den hysteriska veckan och inte hade något inplanerat.
När jag sent omsider insåg att mamma faktiskt inte kört Moa heller så blev det för mycket för mig. Inte så mycket att göra åt i och för sig klockan sju på kvällen när man knappt orkar skrapa ihop sig själv. Men jag var inte glad åt det. Hon var dessutom rätt svullen så det hade varit bra att röra på benet (och hela hästen) för att få lite cirkulation på lymfan.

På lördagen hade jag morgonfodring och det var en alldeles fantastisk morgon! Det är så skönt nu när det faktiskt syns vad det tänker bli för väder redan innan man går ut i stallet. Dino och jag gav oss ut på en alldeles underbar skrittpromenad med speedcarten när jag släppt ut de andra. Väglaget var så bra att jag skruvade bort brodden i framfötterna innan vi gav oss iväg. Hästen själv hade lite idéer om att han skulle till hagen men fogade sig i sin mattes planer, Han är rätt mysig även om han är enveten, den röde...



Han var PIGG och hade små "smit-ryck" för sig då han gled iväg i trav. Jag vet inte riktigt vad det var med honom för sån brukar han ju inte vara. När vi kom hem hände dessvärre ett missöde. Vi slog i skakeln på vagnen i dörrkarmen och det tog så illa att skakeln gick av på helt fel ställe. Så nu får jag ge mig ut och jaga ny träningsvagn :( Typiskt, jag har gillat den här under de år vi haft den.

Sen var det dusch och iväg på jobb hela EM för min del. Vältajmat nog för jag hade lite tid på mig från att jag kom hem till att syrran dök upp. Vi skulle iväg till Norrköping och kolla på Jorn. Ett tag verkade det rätt desperat då jag inte hittade öronpropps-asken men till slut hittade jag åtminstone 2 par som funkar så att vi inte behövde börja leta sånt en lördagskväll. 
Först var jag väldigt tveksam eftersom jag var på en superspelning med Jorn förra året i stan men ljudet blev bättre och bättre efter de första två låtarna. Däremot är det svårt med sångare som sjunger så där bra, man hinner liksom inte med att röja för man vill stå och lyssna aktivt hela tiden :)
En cool lokal var det också, en gammal teater med högt till tak och en massa dekorationer och balkong och grejer. Och den största bedriften var väl att vi hittade dit, lokalkännedomen i grannstaden är inte så där alldeles lysande ;)

Efter den intensiva lördagen var det skönt med en liten mjukstart på söndagen. Mamma skodde Dino på bakfötterna och vi chansar och broddar av honom nu. Blir det halt får vi väl åka mycket till ridhuset i stället. Nu är det ju bara lera. Under tiden hon höll på så masserade jag Moa - vilket var välbehövligt. Hon har inte fått nån massage sen kursen.
Sen tog jag det lugnt med lite innepyssel innan vi på kvällen innan det blev mörkt gav oss ut en sväng med hästarna i skritt. Dino under sadel som vanligt och det kändes riktigt bra även om han var lite lugnare än på lördagen.
Avslutningen på helgen blev en kund och sen kvällsfodringen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar