torsdag 19 januari 2012

Flytande vecka - inget enligt planerna

Helgen gick rasande fort av någon anledning. På lördagen stökade jag med pannan hela förmiddagen, dessvärre utan framgång. Senare på eftermiddagen hade jag två bokningar så hela dagen försvann i ett flygande fläng. Söndagen hade jag tänkt att köra Dino en sväng men han fick vila en extra dag så såg jag till att massera och pressura lite på honom i stället.

Jag passade på att tvätta och tvätta och tvätta för nästa helg finns inget utrymme för det då jag ska ha kurs hela dagarna! Så nu är det bara det sista att ställa iordning innan kursdeltagarna kommer på lördag.

Mammas katt är jätterolig nu när mamma är bortrest. Han tycker inte att han ska gå ut alls, tydligen har han tagit ansvaret fullt ut för att vakta huset. Det är ju bra men jag undrar vad han tänker att han skulle kunna göra? :)
Och Moa börjar äntligen gå lite bättre även när det är fruset i marken även om jag var jättetrött på att det hade hänt i helgen när hon inte ens ville gå ut ur stallet på kvällen. Lilla positiva Moa, hon är ändå jättetuff som har så ont. Nu är det bara tre veckor tills hon ska få skor igen. Det ska bli så skönt.

På måndagskvällen tog Dino och jag en riktigt skön skritt-sväng i mörkret när jag mockat. Jag blir sjukt stel av att sitta i vagnen men jag tror att det beror på att jag är så himla kass i vänsteraxeln.
Tisdagen ägnades åt träning på lunchen och det gick faktiskt rätt bra trots att vissa vinklar är helt omöjligt för mig för då gör det galet ont vid bröstbenet. Som tur var fick jag en tid för att kolla vidare på det på tisdagskvällen och det visade sig att jag hade riktigt dålig rörlighet i ett revben och så nyckelbenet. Värst inne vid bröstbenet. Så det var inte konstigt att jag var stel och öm.
Nu var det så illa att det blev en chansning på att köra "the hard way". Som jag kaxigt uttryckte mig, det är ju vänster, det borde ju funka bättre. Jag borde kanske ha tänkt på att jag är dubbelhänt och ofta gör en sak med ena handen och något helt annat med den andra? Nu blev jag ordinerad att vila axeln under kvällen så jag mockade bara och sen tog jag det riktigt lugnt.

På onsdagen tog jag en sväng på ryggen på Dino, jag funderade på vad som skulle vara snällast och kom fram till att det borde vara bättre om armen hänger i ställer för att jag lyfter den en aning som jag gör när jag kör. Dino är ungefär som en kamel att rida på och måste man trava några steg så faller man ofelbart ur balans. Det vore super om jag kunde träna mer på det men vi får se hur det blir framåt våren.

Efter ridturen hade jag en kund hemma, det är rätt skönt att slippa dra iväg på kvällarna.

Nu när hästarna börjar vänja sig vid att gå ut klockan 6.00 på morgonen kommer mamma hem och ordningen blir återställd! Torsdag morgon blir allt som vanligt för mig och dem.

Jag blev väldigt ledsen å en bekants vägnar på kvällen då jag fick reda på att deras fina häst som vann V75 förra året fallit ner död på banan under tisdagen. Alla mina tankar går till dem nu i sorgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar