söndag 8 januari 2012

Förvirrat läge...

Nej, jag har inte kastat in handduken med bloggandet, men det har varit lite snurrigt. Även om det inte varit i bemärkelsen rörigt utan snarare yrsligt.

Dagen före Nyårsafton var vi ute och körde rakbana med Dino igen, han känns alldeles utmärkt. Jag börjar lura på om det inte är dags att öka ett snäpp igen? Jag får känna hur det känns i nästa rundbanejobb. Men hans ena bakfot han blivit lite sned så mamma ska försöka fixa den snarast.

Nyårsaftonen tillbringades hemma hos syrran med god mat och sedvanligt Blitzkrieg med krutladdade små stridsvagnar. Det är lika superkul varje år och man skrattar så man håller på att trilla omkull. Jag kom hem klockan tre på morgonen ungefär och då verkade Terror rätt nöjd över att få sällskap.

Veckan snurrade på rätt bra, mamma fick ont i ryggen på måndagen så två kvällar har jag ägnat åt att fixa till henne och så har jag så klart masserat på Dino. Och så har jag varit på hälsoprofilsbedömning på jobbet och på sjukhuset och kollat upp varför jag fått så hysteriska blödningar sista året.
Det förstnämnda var så bra det kunde, jag hamnade på 5 på en 5-gradig skala om man jämförde med min åldersgrupp i hela Sverige :) Om man tog hänsyn till min fysiska aktivitet - om man bara tog Vikt, ålder och puls så hamnade jag i nån form av riskgrupp och ansågs helt otränad. Nu finns mina tester kvar sen tidigare så förmodligen är det så att jag har högre maxpuls än det normala vilket man inte mäter med medelbelastning på motionscykel i 6 minuter. Blodtrycket var helt normalt.

Vilket däremot inte mitt blodvärde var, visade det sig på eftermiddagen. Ett HB på 103 är inte så där superkul, underligt att jag inte varit matt förrän på slutet? Men det kanske bara är sista veckorna jag varit låg? Men det stämmer ju inte med min blodförlust i och för sig.
Jag fick tabletter som ska dra ner blodflödet och en hel hög järntabletter. Som jag inte hämtade förrän på onsdagen när jag varit och tränat på lunchen. Och så vaknade jag så klart med migrän på onsdagsmorgonen men den här gången funkade tabletterna som de skulle! Jag tycker det funkade rätt bra ändå att träna även om jag kände mig lite mattare än vanligt (migrän på morgonen + dåligt blodvärde=kass kombo) men jag tror bara jag tränat 2-3 ggr sen i början av december heller så det var ju inte underligt.
Underligt var det däremot att jag inte fick en tillstymmelse till träningsvärk? För jag HAR svårt att bromsa - jag passade på att vila när jag höll i paddarna i stället :)

Jag hade rätt många bokningar i veckan men allihop blev avbokade på grund av sjukdom! Himla skönt tycker jag, så jag slapp bli smittad! Och så hann jag vila en del för tabletterna påverkade min mage negativt. Nacken jäklas fortfarande men på torsdagen var jag på återbesök och den här gången blev det verkligen bingo på den punkt där det satt. Det kändes som om nån borrade innanför pannbenet på mig när en punkt i nacken fick behandling.

Det var rätt skönt att vara ledig på fredagen efter en sån här vecka! Röda dagar är bra! Vi passade på att köra lite rakbana med Dino igen när det var ljust. Nu är vi uppe i sju intervaller utan problem. han har ju nästan start-kondis! Eller nästan, hans fysik gör ju att han troligen har det men vi har ju lite mer fart att jobba på. Nu längtar vi ordentligt efter provlopp. och eftersom det drar ut på tiden kanske det blir en 25:a direkt?

Jag var faktiskt rätt så trött och matt och hade ont både här och där efter allt som bråkat med min kropp så jag tog det relativt lugnt resten av helgen. 2010 års bokföring är klar, en hel hög tvätt är fixad, matlådor klara för hela veckan och golven är finare än på evigheter...

Så går det när jag har tid över ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar