fredag 31 augusti 2012

Det stör....

Det stör något fruktansvärt att det tagit flera dagar att lyckas uppdatera ett stavfel som jag såg tidigt i förra blogg-inlägget men jag har helt enkelt inte hunnit.

Jag ligger lite efter med det mesta och mycket stort hänger över mig som måste fixas samtidigt som jag så gärna vill jobba med företaget också.

På måndagen var det som om nån släppt en bomb på jobbet - allt var kaos och det var bara att släppa dagsplaneringen och försöka göra det bästa av situationen. Samtidigt så var jag tvungen att försöka hitta allmogepanel eftersom jag vill återställa mitt sovrum så gott det går. Som tur var hittade jag att en bekant har liggande men besked om det kommer under vecka. Jag hann luncha med en vän, i bland blir det lite si och så med att ta hand om det sociala på jobbet när man tränar nästan hälften av dagarna. Och försöker fixa allt annat övriga luncher.
Efter jobbet drog jag till Volvo och beställde en grej till bilen och försökte lista ut vad det var som var fel med elen. Men det senare gick jag bet på. Sen krattade jag paddocken och gårdsplanen och servade Dino, inklusive skritt-promenaden, och klappade lite på en mycket pigg och glad Moa. Sen ringde tjejen som varit förbi på söndagen och kollat på stallet. De kom senare på kvällen och tittade närmare. Det blev mycket prat om allt annat än stallet då en av tjejerna håller på att utbilda sig till hästmassör hon också.
Besked kommer senare i veckan om hur de tänker göra.

Tisdagen fortsatte i samma kaos som måndagen på jobbet, med träning också så klart. Jag hade rätt ont i nacken på morgonen men det blev bättre efter träningen. Vilket var tur för jag hade bokningar i Bottnaryd på kvällen! En av hästarna var ett sånt där intressant fall, en sån som ingen tycker det är nåt större fel på men lika sjutton är hästen snedmusklad så det heter duga och belastar en fot helt fel. Jag har svårt att förstå hur folk (veterinärer, hovisar och andra alternativarkollegor till mig) kan tycka att det är helt okej att en häst belastar så när det säger sig självt att den kommer att gå sönder efter ett tag om den ska fortsätta belasta på det sättet.
På vägen hem åkte jag i över en timme i ösregn och det var hur jobbigt som helst men hem kom jag!

Det var synd att påstå att onsdagen var lugnare, då användes lunchen till både social och undersökande verksamhet så vi till slut fick fram att vi saknade en del av kablaget till bilen för att det ska funka. Sen hade jag en bokning hemma direkt efter jobbet och efter det en och en halv timme i stallet innan nästa kunde. Same procedure i stallet, akupressur och liniment på Dino och sen skritt. Moa fick bara lite puss på mulen igen då. Hon har fullt upp med att försöka flirta till sig lite uppmärksamhet.
Sen masserade jag en kund till och sorterade lite prylar innan det blev kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar