måndag 13 augusti 2012

Balanstest, Röjet och Vaggeryd!

Nu är det mer som vanligt igen, det händer så fantastiskt mycket att jag inte hinner skriva.
Annat jag inte hinner är att sanera mitt sovrum, klippa gräs, olja dörrar, städa och lite allt möjligt annat. :) Så det är inte så att jag struntar i Bloggen.

På onsdagen var det lite lugnt, bara lite massagejobb.Och sen masserade jag så klar Moa så hon skulle vara fin inför starten.

På torsdagen var vi ute och testade ny balans på Moa - det kändes hrlt okej i 600 m med aluminiumskor.Fort som bara den gick det också men jag vet inte riktigt hur fort för pulsdatorn blev full. När jag sneglade på den på upploppet gick det undan värre.
Typiskt nog stukade jag foten när jagledde ut Moa i hagen på kvällen.

Fredagen var det stress på jobbet så jag skulle hinna allt innan jag gick hem lunch för att åka till Rejmyre på rockfestival. Kvällen var riktigt riktigt bra med några små dråpliga episoder som bara kan hända på  såna ställen. En gråhårig långhårig farbror i trikåer och cowboyboots var lite udda och en kille med en pizza på bröstet (en riktig´alltså) var inte vad man väntat sig. Den senare välte bakåt med bänk och allt när han försökte sätta sig.
Musikmässigt var fredagen jättebra även om vi inte riktigt orkade till the bitter end. Det är ända åtta mil att köra.

Lördagen var till stor del en upprepning av lördagen även om jag tog det lugnt och grejade med bokföringen på förmiddagen. Skogsröjet är klart en mysig festival även om det är skönt att det är så nära att man inte behöver tälta.

Söndagen var en stökdag av stora mått. Jag röjde både här och där, fixade tävlingsutrustning och krattade paddock (och körde sönder min egenkonstruerade draghandske till krattan) och var och handlade fler brädor och några betongplintar till ridbanans belysning. Och servade Moa och pressurade Dino.

Att starta lunchtrav gör att man inte kan jobba alls på hela dagen så jag hade tagit ledigt med "telejour" för starten på Vaggeryd. Moa var lugnare hemma än vad hon varit innan. Dino däremot var rätt upprörd och sprang alldeles för mycket innan vi åkte. Även i dag var hon lugn på vägen ner och eftersom det var några grader svalare var hon inte riktigt så svettig.
Det blev lite brådis så det var bara att slänga på grejerna och ut och förvärma. Typiskt nog glömde jag att jag hade jobb-mobilen i bakfickan. Hur bra är det på en skala att tappa jobbmobilen på värmningsslingan? Som tur är så kom en tjej ifatt mig och frågade om jag tappat den. Så det var bara att stanna, hoppa ur och plocka upp den. Tur att Moa är en snäll och sansad häst.
Den här kusken sa "Vilken mysig häst" efter värmningen. Jag blir alltid löjligt glad när hon får beröm.

Loppet blev ungefär som tidigare med skillnaden att hon inte blev dragen bakåt av någon trött häst. Mycket beroende på att hästarna på framvolten var riktigt bra allihop . Det såg man även på slutresultatet. Den som var främst av tilläggshästarna var några placeringar bakom Moa som tog en 4:e plats på det nya rekordet 1.16,6 och lade till 7000 kr på kontot för insprungna pengar.
Efter loppet var hon hur cool som helst! Vi skrittade ett par varv på slingan och när vi kom in i stallet hade hon bara 80 i puls och näsborrarna var knappt öppna!

Det var lätt att åka hem efter dagens prestation, nu tänkte jag att det skulle gå minst 2 veckor innan nästa lopp men när jag började kolla är det ungefär som nu. Det bästa loppet är om 11 dagar. Känns hon lika fräsch som efter förra starten så anmäler jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar