fredag 17 augusti 2012

Gör upp planer...

Att ha semester var mycket behagligare inser jag nu när jag börjat jobba och ska synka alla delarna i mitt liv igen!

I vilket fall som helst är jag rätt stel i kroppen men boxträningen startade på tisdagen och det gick förvånansvärt bra med tanke på stel nacke, öm axel och stukad fot. Och lite träningsvärk efter släpandet på betongplintarna i lördags då. Ledaren trodde till och med att jag tjuvtränat under semestern men det jag gjort är ju inte direkt nåt konditionsuppehållande även om jag rört mycket på mig.

Det var "ledig kväll" men när jag skulle koka linfröna så insåg jag att det var slut i påfyllningslagret så det var bara att åka till ICA och köpa "fin-frön" innan det blev stallkväll med skritt för vagn med Dino och sedan akupressur för både honom och Moa.

Dino får så klart behandling för sin senskida, jag får läsa och fundera men jag ser på honom att jag jobbar på rätt ställen (och känner självklart då). Moa fick en "efter tävling-kur" och det tyckte hon var mysigt. Jag fick reaktion på två punkter och det anser jag vara mycket bra. Inte så förvånande heller i och för sig då hon är i bra balans nu och allt tyder på att formen är stadigt på uppåtgående. :)

Resten av kvällen hade jag tänkt städa men hamnade i en pappersexercis (som kanske också kan räknas till städning?) så nu har jag ordning på ekonomin och bara några poster att kolla för att göra färdigt det sista.
Så klockan blev mitt i natten IGEN - märkligt det där.

Onsdagen var det jobb på schemat mest hela dagen och kontakt med försäkringsbolaget om bi-skadorna igen då. Nu verkar det som om min bildserie gjort nytta så nu insåg ombudet att jag inte kan återställa alltihop själv på lediga stunder (då behöver jag för övrigt sova)

Torsdag var det nytt boxpass på lunchen, jag tog i hårdare den här gången så jag blev åtminstone lite trött. Efter jobbet gick jag på massage, välbehövligt då min nacke är skitkonstig. Hon som masserade hittade en grej som jag hittat också och funderat över. Hon var helt övertygad om att det är en rejäl muskelknuta så hon jobbade en hel del med den.

På kvällen var det skritt av Dino och sen akupressur och lite pyssel. Dino gillar inte en massa mys så man får göra det man ska och inte hålla på för mycket. Det är bara klia luggen när han är i boxen som duger. Moa kan man ju stå hur länge som helst med däremot. Hon känns dessutom pigg och spänstig i kroppen och är jätteglad så jag tror att hon återhämtat sig fint den här gången också.

Jag sneglar mot Örebro eller Vaggeryd nästa vecka. Det vore ju nice att komma med nån av de tävlingarna.

I helgen blir det spridda jobb och en himla massa grejande - utrustning som ska fixas, och så lite av allt som är kvar att göra efter alla mina semesterprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar