fredag 24 augusti 2012

Dressyrpass med komplikationer...

På onsdagen hade jag riktigt intressant träningsvärk i armarna men det ska ju kännas när man gör något jobbigare än normalt! Jag stretchade lite och sen var det att ge sig på dagen som vanligt.

Tidigt på förmiddagen fick jag meddelande från instruktören jag skulle rida för att hennes man var sjuk och behövde uppsöka sjukhus. Inställd lektion. Och jag som var så himla sugen på att fortsätta nu när jag ridit ett pass. Så jag messade till den instruktör jag red för när jag hade Nisse med mig på ridskolan. Och hon hade tid för mig på torsdagen!
Omplanering igen, Moas träning förlades till onsdagen i stället. Hon verkar inte vara speciellt känslig på att det ska vara ett visst antal dagar mellan sista jobb och start eller hur man tränar heller för den delen. Det är fantastiskt skönt med tanke på mitt småröriga liv.
På lunchen fortsatte jag att plåga armarna genom att köra lite armhävningar i omklädningsrummet. (Ja träningsvärken blev inte värre)
Så klart blev det monsunregn på eftermiddagen, efter hand så avtog det för att komma en rejäl skur till strax efter 17, ja det var ju den tiden jag skulle ha ridit så jag är glad att det inte blev så.

Dessutom hade en bok jag beställt från USA kommit och Postis hade varit snäll och åkt in med den, och lämnat den utomhus utan skydd. Himla tur att det bara var travprogrammen som var fuktskadade, en bok för nästan 1000 spänn vill jag inte ha förstörd utanför min dörr pga vädret.

Slingan var lite småkladdig men mestadels fin ändå. Och Moa var aningen mindre överladdad än sist, vi körde några intervaller och allt kändes finfint. Nu är det bara det obligatoriska skobytet kvar, men loppet är tufft, en på framvolten har 15,7 i rekord och flera på bakvolten har ännu snabbare rekord. Moa får kämpa på bra där, ytterligare rekordsänkning för att få pengar?

Kvällen avslutades på allra bästa sätt då en av fredagens kunder tog en övertygande seger på Solvalla!!!! :D

På torsdagen var det lika mycket träningsvärk, men systeryster var tillbaka så boxningen blev inte riktigt lika jobbigt som i tisdags! Men inget viloläger och dessutom ett rätt tufft pass, men det gillar jag ju! Det kändes på det stora hela bra men jag har lite svårt att "öppna" vänster ljumske. Det har jag alltid haft men det märks mer nu när det varit uppehåll.

Det verkar dessutom vara anledningen till att jag har så förskräckligt svårt att sitta på rätt sittben när jag rider dressyr (åt ena hållet). Men torsdagens pass var ändå en otrolig förbättring mot förra, då fick jag till några steg, nu fick jag till hela två varv innan vi skulle försöka göra om och då gick det inte. Troligen för att det är så jobbigt för mina muskler att jag tar slut? Moa var jätteduktig och fick beröm av Åsa, ändå skvallrade jag inte innan om hur lite riden hon är. Helt lugna galoppfattningar igen, jag är helt imponerad av det.

Dino akupressuras och masseras lätt på benet varje dag nu. Jag hoppas det ger ett bestående resultat, hittills ser det fint ut men vi vet ju läget.

En riktigt bra dag, nu närmar sig helgen med stormsteg. Start och montering av dragkrok på bilen (under tiden tänker jag fördjupa mig i instuderingsuppgifterna till kursen jag ska gå) står på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar