onsdag 22 augusti 2012

Galna Moa :) och tråkigt med Dino :(

Som förväntat så gick helgen i ett flygande fläng! Jag inledde med en sväng till Södermanland på fredagskvällen för att jobba med ett par hästar. En av dem är hingst med ett otroligt kroppsspråk som dessutom är lite halvjobbig då han går igång på de ställen det gör mest ont. Masochist-häst???
Men det glädjande var att han var betydligt bättre på den fronten än vid förra besöket. Nu kommer det ändå lite "må-bra-gäspningar" och avslappning på de bra ställena och på de jobbiga släpper det mycket bättre. Man får låta det ta sin tid med en sån häst.

På dagen var förresten bygg-killar ute och kollade på mitt sovrum och sen kontaktades saneringsfirman och tid bokades

På lördagen regnade det så jag roade mig inomhus mest hela dagen. Mycket som behöver fixas. Sen körde jag Dino en liten kortis och stack iväg på jobb på kvällen i Spångsholm med bänken den här gången. Mamma skrittade Moa.

Söndagen då var det fint så då passade jag på att kratta paddock och gårdsplan igen, det blir bättre och bättre. Sen skulle jag köra trimmer men den startade inte - IGEN. Skit-maskin, jag tror att det är samma fel som det var förra gången, den går en gång sen blir den svårstartad och sen slutar den starta och startsnöret hänger på trekvart. Jag ska nog köpa en ny tror jag.
I stället oljade jag upp 4 liter slipersolja till, nu är det inte så mycket kvar! En halv dörr och så min altan en gång till så är årets oljande färdigt.
Sen var det iväg och köra akupressur på en häst i Vårdsberg innan vi lastade Moa och åkte till rakbanan.

Moa var kanske lite laddad. Hon började nämligen snorka mule när vi ställde henne på stallgången och mamma gav sig på projektet att avlägsna alla hästmonster, typ synlig fladdrande plast, ljudet av fladdrande plast - tills vi kom på att hon tyckte det var alldeles förskräckligt att det låg SPÅN på stallgången!!! Jag har fått en diva-kuse!
Sen var hon precis som vanligt att köra, men hon var inte speciellt orolig vid hund-stället. Däremot blev hon jättespänd när hon såg en PONNY och när det låg OGRÄS på slingan. Typiska sådana saker hon inte ens tittar på annars men nu när formen är i rakt uppåtgående så letar de saker att rejsa iväg för. livsglädjen sprudlar. Hon kändes precis som vanligt och när vi kom tillbaka till stallet var det så klart snork i näsan igen över det hiskeliga spånet.

Måndagen var det dags för besök av saneringsfirman, jag lät mamma släppa in dem och sedan höll de på hela förmiddagen för att göra fint i mitt sovrum igen. De var inte klara när mamma åkte och hämtade mig för att åka till Norrköping med Dino. Jag har ju sett att senskidan blivit lite bättre sista veckan men han var fortfarande halt och nackdelen med en sån skada som han har är att ringbandet kan bli skadat. I så fall skulle det kanske kunna opereras, men det blir inte en fjärde operation för Dino och en boxvila till. :(
Men han behandlades en gång till så nu får vi se. Skritt och akupressur till nästa gång. Tyvärr ser det väl inte så ljust ut med tanke på historian.

Sedan hjälpte jag mamma lite med hennes rygg och sedan var det akupressur på Dino och en massage av Moa Dessutom hade jag anmält till tre lopp på söndagen respektive fredagen och kom med i det som stod överst på önskelistan på Vaggeryd på söndag!

Och så var det ju ett dressyrpass inbokat på tisdagen - som ändrades till onsdagen så jag passade på att bestämma med "experiment-hästarna" i stallet. En på tisdagen och en på onsdagen. Men sen ändrades tiden på lektionen så att vi inte skulle hinna så jag ändrade till att ta båda på tisdagen.

På tisdagen var dessutom syrran på tjänsteresa så jag hade inte nån boxningspartner - men jag fick två! Dessutom råkade vi visst vara rätt så tempoinriktade alla tre så det blev verkligen att hänga i, att hålla när två slår kräver koll på kroppen! Och så slår man två gånger på raken och håller en så det blir inte det minsta vila. Jag var HELT SLUT efter det passet. Men axlarna och nacken mådde rätt okej.
Det som märktes var att armarna skakade på mig när jag provade grepp på kvällen men jag hade inget styrketapp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar