onsdag 25 september 2013

Vilken fantastisk vecka!

Vilken fantastisk vecka det blev! Även om det så klart blev en del grummel i kanterna, det är ju som vanligt!

När jag funderar på när det var någorlunda lugnt senast så hamnar jag någonstans runt en vecka-10 dagar sen ungefär! Det gör att jag inser att det är klokt att ta några dagar ledigt nu för nästa vecka är det plattan i mattan igen. Orosmomentet som gnager i bakhuvudet är hur jag ska få det att gå ihop med massageverksamheten och 2 st. starthästar. Angenäma problem med värt att begrunda! Två olika kalenderproblem känns det som. På travfronten kan man när hästarna har dåligt med poäng tänka 6 dagar framåt och anpassa sig efter om man kommer med eller ej, på massagesidan ligger jag konstant 2 veckor före i bokningarna nu!

Men, men - Moa gjorde ett fantastiskt jobb i torsdags innan jag packade och åkte iväg på tour. Så klart var det en sån jobbdag när jag fick rusa omkring som en galning och faktum är att jag fick lösa det sista via telefon ungefär när jag passerade Örebro, men jag kom iväg ca 10 minuter efter planerad tid. Och så flöt det på hela helgen! Jag var ca 10 minuter plus eller minus på samtliga ställen under hela helgen och det tycker jag är närmast en bedrift med tanke på att jag åkte runt mellan 3 och 5 ställen per dag! Skulle jag bli logistiker i stället? ;)
Det som var mindre bra var att en av mina kunder lackade ur och bestämde sig för att mosa mig på lördagsmorgonen! Nu blev jag bara lite mosad men jag var lite tveksam till att högern skulle hålla dagen igenom. En riktigt klen handled, klämt lillfinger, en blåtira på käken och tillknycklade revben blev resultatet. Inte så farligt ändå med tanke på att hästen är 10 cm högre än mig och väger 14 ggr mer.

Där fick vi oss en tankeställare om att man INTE ska ändra för mycket i rutinerna så att en häst känner sig isolerad. Det vi gjorde var att vi följde instruktionerna på tavlan där det stod "stäng dörrarna" - och hästen hade inte varit inne i det stallet med stängda dörrar innan. Dessutom var han själv i stallet - så han blev jätteupprörd och vad jag kände så tyckte han att jag störde hans upprördhet när han var tvungen att ta emot massage också. När vi öppnade dörrarna så han såg ut blev han faktiskt som vanligt igen.

Tur hade jag och för varje häst blev jag starkare och starkare, liniment snabbt gjorde att det inte blev någon vidare svullnad heller! Jag blev förvånad av linimenetets effekt men det var ju dessutom mitt favoritliniment - mina stamkunder blir lite indoktrinerade av mig ;)

Annars har jag träffat hästar med stora problem och små problem och hästar som ändrat problembild sedan förra gången jag träffade dem. Människorna jag masserat har lämnat varierande rescensioner och jag vet inte riktigt om jag lyckats eller misslyckats. I vissa fall låter det som om jag skulle behöva vara där för en backup snart men det finns verkligen dåligt med tid ett tag framåt nu!
Sen fortsatte jag direkt till akupunkturkursen! Den var givande på vissa plan och repetition på vissa. Det är grymt roligt att sätta nålar - och svårt på vissa ställen då nålarna inte vill in i huden!

Inte nog med det - efter att jag kom hem i går så avslutade jag med ytterligare en kund då jag genom det kan lägga all energi på hästarna resten av veckan :) Och motorcykeln med förresten, duktiga Alexandra ska komma och fotografera den på söndag! Sen blir det vinterförvaring för den för i morse fick jag skrapa rutorna!

Moa laddar för träningsjobb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar